Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

W201 er den beste vinterbilen i mine øyne.

Veier lite, langt rattutslag, akkurat passe med motor og gode å kontrollere.

E39 har tassent rattutslag og er tunge :P

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
W201 er den beste vinterbilen i mine øyne.

Veier lite, langt rattutslag, akkurat passe med motor og gode å kontrollere.

E39 har tassent rattutslag og er tunge :P

jaha??

E39 er jo faktisk ikke tyngre enn E36, har målt min og E36, min var noen kilo lettere, på full tank.. så så veldig tung er nåkk ikke E39 da!

Skrevet
Det er helt vilt hvor mye morro du klarer å ha med en 316 :)

Hehehe, ja æ sjer den!

Men d bli rætt å slætt litt lite motor når man ska kjør skrens i litt fart da!

Tullprat! Motor nok i massevis til å holde deg sidelengs i 100 km/t+ :)

Skrevet

Hehehe, ja æ sjer den!

hehehe :) på blank is å sommerdekk så kanskje :P

Skrevet

Som nevnt før så er W124 en fin sladdebrakke. Eneste man trenger å gjøre med den er å sveise og sette på stivere fjærer bak.

Jeg kjørte med 330 kompressoren ifjor. Med diffbrems og harde piggfrie ZR vinterdekk. Værste vinterbilen noensinne :P Men fytterakkern så morsom å sladde med. Kunne holde en sladd uendelig med den bilen. Bokstavligtalt!

Men skal du ha deg vinterbil så er diffbrems eller esab et must. Blir som forskjellen på høyrehånda og the real deal. Begge deler er gøy, men det ene gir mye mer smil rundt munnen en det andre :P

Denne vinteren skal jeg hvertfall kjøre 4x4. Har fått lånt en Cosworth 4x4 flere ganger på vinteren og det er hvertfall 16 ganger råere en bakhjulstrekk. Annbefaler deg på det sterkeste å vurdere det. Må gjenta meg selv og si at det er så sinnsykt utrolig fantastisk kult med firehjulstrekk på snødekkte veier. Når man først har sladda med trekk på alle hjul går man ikke tilbake!

Skal banne litt i kirka og si at jeg har gått til innkjøp av en audi S2 som vinterbil. Er vel egentlig billigere og flere hester (om det er holdbare hester gjennstår å se) og muligheten til å låse differentialen bak som fikk meg til å velge den framfor en IX.

Men for å endelig svare trådstarter.

Skulle hatt meg en billig skrensebil i vinter! Noen som har noen tips? trenger ikke å være bimmer....

Kjøp deg en Subaru sedan sak med 90 hk og firehjulstrekk. Billige og holdbare biler. Ligger ute fra ca 10.000 til 15.000kr.

Skrevet
Men hvordan gjør dere det med sperr? Volvoene har jo ikke brems eller noen ting orginalt.

En volvo med diffbrems er like vanlig som en Bmw med diffbrems.. Dvs. bestilde du den med diffbrems fikk du det.

må være diffbrems på min da, spinner gått på begge hjula den! uansett om det er snø eller tørr asfalt!

Skrevet

Hehehe, ja æ sjer den!

vis du ikke får den brei, er det du som ikke kjører fort nok:)

alt som skal til med liten motor er FART:D

Skrevet

Hehehe, ja æ sjer den!

vis du ikke får den brei, er det du som ikke kjører fort nok:)

alt som skal til med liten motor er FART:D

Hehe, har aldri prøvd å kjørt bredt med E30 316, men tamt er det nå ! :wink:

Skrevet
Diffbrems er nesten et must ja! Men heller sveiset diff, enn åpen diff.

Ja faan, må være det ja!

Men har enda ikke helt forstått åssen det funker på bila mi, for vis jeg spinner når bilen står i ro, så spinner bare ene hjulet, men vis jeg legger ut rævva i fart, så spinner begge to..

Skrevet
Diffbrems er nesten et must ja! Men heller sveiset diff, enn åpen diff.

Ja faan, må være det ja!

Men har enda ikke helt forstått åssen det funker på bila mi, for vis jeg spinner når bilen står i ro, så spinner bare ene hjulet, men vis jeg legger ut rævva i fart, så spinner begge to..

Noen biler må ha andre gir og litt mer fart på hjula for å spinne på begge, har erfart det, men det er på biler uten diffbrems. Begynner innerhjulet å ta over all kraft midt i sladden eller holder den begge hjulene i hjulspinn? Har diffbrems på Volvoen min, den slepper på begge hjula uansett, tørt eller snø :)

Skrevet
Min audi 100 quattro har diffbrems man kan slå av og på, helt konge :D

ga 9 for den, grei teknisk stand men noe rust i skjermer, gleder meg til vintern!

Alltid hatt lyst til å prøve det gamle gode quattrosystemet med manuelle diffsperrer, bare klipp en ledning under setet, så fjerner du 30km/ t sperra. :)

Bare kjørt A4 og A6 Q på vintern, det også er sykt morro :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...