Gå til innhold

Trøbbel etter bom-giring


RoDa
 Share

Anbefalte innlegg

Ta en kompresjons og lekkasje test.

(Tipper du har knekt en eller flere ventiler.

Det ser du ikke før du har av toppen).

Er den ujevn på lavt turtall slik at du må gi litt gass for å holde den igang og drar den normalt, når du får litt turtall en høres ut som V8?

Hehe! Du kan neppe ha hørt lyden av en V8! :lol:

Det har jeg både hørt og kjørt også. F. eks e34 540 touring ;-).

Men har du hørt knekt/ ventil på en m50b20? :wink:

Uansett håper jeg trådstarter finner ut av det :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for nyttige tips folkens! :) Har desverre ikke fått bilen til å gå ordentlig, men har eliminert problemet ned til at det må være noe mekanisk som gjør at motoren ikke har komp på cylinder 4, 5 og 6...prøvde trikset med olje i cylinderen uten særlig respons, så regner med å ta av toppen for å få sjekket hva som er galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for nyttige tips folkens! :) Har desverre ikke fått bilen til å gå ordentlig, men har eliminert problemet ned til at det må være noe mekanisk som gjør at motoren ikke har komp på cylinder 4, 5 og 6...prøvde trikset med olje i cylinderen uten særlig respons, så regner med å ta av toppen for å få sjekket hva som er galt..

Fikk du målt kompen i sylinderene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke kommet så langt, men hva skulle det ellers være i.o.m den har gnist og bensintilførsel, men tenner fortsatt ikke på 4 5 og 6?

Har tenkt litt på at det er rart at det gikk ut over tre cylindre i denne rekkefølgen. tenningsrekkefølgen er jo helt annerledes...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke kommet så langt, men hva skulle det ellers være i.o.m den har gnist og bensintilførsel, men tenner fortsatt ikke på 4 5 og 6?

Har tenkt litt på at det er rart at det gikk ut over tre cylindre i denne rekkefølgen. tenningsrekkefølgen er jo helt annerledes...?

Jeg ville sjekket kompen før jeg dro noen konlusjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var ikkje knekt ventil løfter?

Hvis den hadde hatt mekaniske ventilløftere hadde det vært veldig sannsynlig.

Hydralisk på M50 :wink:

Men denne kan nå knekke:

ckv0lq5pe868rflq3jx7.jpg

Ja, men det der er ingen løfter, men selve ventilen. M10/20/30 knekker løftere ved overvarving, det får ikke en M50 gjort da det sitter en hydraulisk "kopp" oppå ventilretaineren.

Ta komptest, da får du svaret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det der er ingen løfter, men selve ventilen. M10/20/30 knekker løftere ved overvarving, det får ikke en M50 gjort da det sitter en hydraulisk "kopp" oppå ventilretaineren.

Ta komptest, da får du svaret ditt.

Jepp :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke kommet så langt, men hva skulle det ellers være i.o.m den har gnist og bensintilførsel, men tenner fortsatt ikke på 4 5 og 6?

Har tenkt litt på at det er rart at det gikk ut over tre cylindre i denne rekkefølgen. tenningsrekkefølgen er jo helt annerledes...?

Jeg ville sjekket kompen før jeg dro noen konlusjoner...

+1

( http://no.wikipedia.org/wiki/Stempelmotor )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...