Gå til innhold

Autolakk, man skulle da tro at de er seriøse?

SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

Altså, Autolakk, det er et landsdekkene firma det?

Isåfall, så ville man vel tro at de veit hva de driver med? De går jo ut i Moss og kaller seg selv de beste lakkerene, de tar forsikrings saker, og alt du måtte ønske.

Fatter'n hadde et uhell med Porscha, som gjorde at hele førersiden måtte lakkes på nytt, dette ble gjort, og farge forskjellen ble GIGANTISK.. Man ser klart og tydelig at det er en mye mørkere farge som har blitt brukt.

Nå i dag, så skulle jeg polere den, da jeg kom til bakfangeren, fører side, så lot jeg merke til noen store sprekker! i lakken, så store at små biter har falt av.

Jeg regner med at det bare er og dra opp igjen, og kreve at dette skal lakkes på nytt? og siden fargeforskjellen er såpass, kan vi kreve hel lakkering av bilen, for at fargen skal matche?

Og ja, til dere som tviler, jeg rubbet hele bilen, forruten om den lakkede siden, og nei, det hjalp LITE. Det gjorde jo litt forskjell, men da jeg polerte den lakkede siden igjen, ble det en SYK farge forskjell..

Legger ved et bilde, dårlig mobil bilde, men man ser alikevel hvor stor forskjellen er.

zi6y987e2t02veskxre5.jpg

apc7qldm129e1fxtkyha.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SteffenM2 skrev:
Har polert med maskin ja. Hjalp ingenting..

Hvordan fargen skal være, skal jeg ikke utale meg på.

Jeg hadde iallefall klaget på en slik lakkjobb som dette.

Men det er faktisk veldig vanskelig å blande riktig lakk da det finnes opptil flere forskjellige sammensetninger selv om lakknavnet er det samme.

Har erfart dette selv med en tett gulfarge.

Den fargen jeg fikk var mye mere gul, men med et skjær av rød.

Men klag.

Det er likevel en forsikrings skade og selv om bilen er blitt rettet opp igjen så skal man jo være fornøyd.

Det er jo ikke bare å få bilen ferdig å levere til kunde.

Selv om kanskje forsikringen mener at denne bilen er ferdig.

I verste fall får lakkeringsfirmaet ta dette på egen kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sierracossie skrev:
  SteffenM2 skrev:
Har polert med maskin ja. Hjalp ingenting..

Hvordan fargen skal være, skal jeg ikke utale meg på.

Jeg hadde iallefall klaget på en slik lakkjobb som dette.

Men det er faktisk veldig vanskelig å blande riktig lakk da det finnes opptil flere forskjellige sammensetninger selv om lakknavnet er det samme.

Har erfart dette selv med en tett gulfarge.

Den fargen jeg fikk var mye mere gul, men med et skjær av rød.

Men klag.

Det er likevel en forsikrings skade og selv om bilen er blitt rettet opp igjen så skal man jo være fornøyd.

Det er jo ikke bare å få bilen ferdig å levere til kunde.

Selv om kanskje forsikringen mener at denne bilen er ferdig.

I verste fall får lakkeringsfirmaet ta dette på egen kappe.

Takk for svar.

Er flere ting jeg skal klage på når jeg kommer dit, slikt som løse blinklys, løs bakfanger, feil tilpassning av dør (den må smelles HARDT for at den skal lukke), og det overnevnte.

Virker som at han far ikke helt bryr seg om dette, men jeg skal ikke gi meg iallefall. Er tross alt ingen fiesta vi snakker om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Jeg driver selv lakk firma og nyanse forskjeller på gamle biler kan være utfordrene. For en del år siden lakket jeg faktisk et panser på en 911 med samme farge som du har på din. Pigmentene i orginal lakken var nedbrutt over 25 år og matche dette ved en opplakkering lar seg desverre ikke gjøre.

Det vil ikke bli noe bedre om du polerer/rubber den gamle lakken, fargen vi ikke forandre seg av den grunn. Den blir nok litt blankere i klarlakken, men fargen er lik.

Det du kan ha en sjanse på å få dekket gjennom forsikringen er å få lakket bakluke og panser som tilstøtende flate for å få flekket fargen inn på disse panelene.

Å få dekket en hellakering av bilen på forsikringen pga dette får du ikke.

Jeg ville tatt en tur opp til dem og hørt med dem og du kan få se fargeprøvene på den aktuelle fargen og sjekket ut om det gjerne var en nyanse som stemmer bedre med orginallakken enn den som de har brukt.

Finner du en nyanse som stemmer bedre kan du jo prøve å få bilen omlakkert. Har de brukt den beste nyansen ville jeg prøvd å få dekket bakluke og panser som tilstøtende lakk flate.

Ang. det at lakken sprekker osv. så er det jo selvfølgelig ikke holdbart og er reklemasjonsgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte gamle bilen min dit for en lang stund tilbake fikk tilbake bilen med lakkbobler på vinga og sprekk i lakk noen steder. Hvertfall ikke så seriøst som dem var før klaga på dette og fikk lite svar tilbake av dem. Er bare og klage skal vel være garanti på når man leverer inn bil til lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv som bil lakkerer, og vet at det ikke er nødvendig med hel lakkering for og få fargen til og stemme, ble forskjermen bytta? om den ble retta, så er det normalt sett sjans for og bevare orginal lakken, kun legge farge over skaden og flekke ut ;)

For og lakke det panstret som tilstøtende flate uten at det blir visende... er en fare for en sølv kant i flekkinga uansett hvor flink man er, så fremst man ikke bruker den gode gamle base lakken da ;)

Men klag på det der, lakken skal ikke flasse, og bilen skal være skikkelig montert og rengjort før kunde får bilen tilbake, uansett alder på bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

Dr_S, poenget er at bilen egentlig skulle selges, og før skaden så var lakken veldig bra, litt falmet kanskje, men ellers ingen feil annet enn litt vel mye steinsprut på panseret, dette skulle lakkes opp..

Jeg skal høre litt med Autolakk på mandag, det må jo nesten være lettere for de og lakke hele bilen, i stedet for og fortsette og kødde med og treffe på fargen? Må jo gå ann og få til en fin pris her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...