Gå til innhold

///KrHeLl's E36 325i M-tech Restaurering-> Selges som delebil.


KrHeLl
 Share

Anbefalte innlegg

er stress å få ut manifoilen når man aldri har gjort det før.

Skal ta ut abs-pumpa, tenkte jeg like godt kunne overhale varmeventilen og spyle varmeregisteret.

Ser også at å montere oljetemp er en drøm med manifoilen ute.

Forhåpentligvis får jeg tektylert under i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da etter mye om å men har jeg fått den ut. :)

måtte kjøpe meg et inspeksjonsspeil for å se den innerste mutteren.

Slet også lenge med å finne en av festene, mutteren var gjemt i form av en "temp" sensor?, første mutteren..

Men klarte også å knekke den ene bolten som går igjennom støttebrakettene og inn i manifoilen :whatever:#-o .

Forhåpentligvis får jeg tektylert under i dag.

Nei det fikk jeg ikke gjort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, men kan du være så snill :shock: og ta den abspumpen ut og pusse rusten og sette på plass siden du er så flink med de andre tinga :D

Takk for at du overbeviste meg :)

Fant hull i en vakumslange!, og sprekk i enden av røret fra tomgangsregulator!

Nå får jeg også spylt og sjekket lekasjen fra varmeveksleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meget imponert.

Du er kjempeflink, så stå på :D

Gleder meg til å se den fulkommen.

Dette er et prakteksempel på motivasjonstråd!

Tusen takk :)

Ting tar desverre litt lengre tid en hva en planlegger, når en ikke har faglig bakgrunn som bilmekaniker.

Men vil nå si at jeg lærer fort..

Jeg har nå skrudd på så å si alt utenom innmaten i motoren, MEN jeg har aldri noen gang skiftet olje og oljefilter på en bil før! :D

Er det ikke normalt at en begynner med slike ting som det før en begynner å restaurere en bil??!? :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sant nok!

Noen begynner med oljeskift, noen begynner som ung på store reparasjoner utenfor huset med far.

Og noen får en bil som ryker før det er på tide med oljeskift, og som har lyst å fikse det selv.

Sistnevnte var meg. Skulle fikse litt småting for å spare penger, så ble det plutselig en hobby :D

Erfaring kommer fort og selvsagt med tid og prøvelser. Bare til å hoppe i det og lære, og det gjør du som du synger etter. Derfor imponerende. Det og resultatene såklart! :D Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, men kan du være så snill :shock: og ta den abspumpen ut og pusse rusten og sette på plass siden du er så flink med de andre tinga :D

Takk for at du overbeviste meg :)

Fant hull i en vakumslange!, og sprekk i enden av røret fra tomgangsregulator!

Nå får jeg også spylt og sjekket lekasjen fra varmeveksleren.

Bare hyggelig :) det er artig og se at du gjør så god jobb og at du tar detaljer og tips med et smil og på strak arm, jeg er heller ikke mekaniker men liker utfordringer og det kan bli vanskelig og se løsninger hele veien uten erfaringer . Meget bra :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Husk at du må gjøre det samme på feks de nye bremseskjolda fra BMW som du har kjøpt. Den sorte fargen på BMW-deler er bare en "transportgrunning"...

hmm. får vel gjøre det på de fremre.

Takk for tipset :)

Jeg har helt nye motorfester til deg :)

Ellers takk :) har allerede kjøpt nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt ut varmeventilen og tektylert undersiden framme + hjulbuer.. Deilig å være ferdig med behandling under :)

Ang. varmeventilen, tok den ut, satt på spenning og fant ut at den ene elektromagneten ikke funket.

Åpnet den og fant brudd mellom kontakten og spolen..

Loddet det og heiv den sammen. (De kobberlederne tåler jo ingen ting, når den ene var ferdig, løsnet 2 nye)

Ny test, samme resultat...

Det viste seg at det var brudd i spolen :( (burde ha målt den før jeg satt den sammen igjen)..

Inn å leite etter brukt.. 800kr på koed! Nei faen..

Tok å vinna opp spolen, fant bruddet ca. ved siste laget av vindinger, kastet det siste laget og spant den opp på ny.

Satt den sammen, men funket fortsatt ikke! jeg hadde klart å klemt av to av ledningene når jeg satt den sammen.

Opp IGJEN, denne gangen gikk det bedre.

Ble ca. 2ohms forskjell, ble litt lysere lyd ved test (ikke like sterk som original), men tror det vil holde til trykket.

6timer av dagen ble brukt til dette, men føler det var verdt de 800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg:

-Behandla rusten som var på ABS-en. (skal sette den sammen i dag og la pakkningslimet stå å godgjøre seg over natta)

-Satt sammen M-tech demperne.

-Spylt/Flusha varmeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg montert ABS-pumpa, varmeventilen, olje-temp-sensor og fått lakket fremre bremsesjold.

Begynt å pusse ned stedene som var grunnet på bilen samt. noe rust ved frontrute/tak.

(Hiver på bilens farge fra biltema sprayboks og klarlakk, for at det skal holde i vinter).

Hellakkeringen blir til sommeren.

Begynt på monteringen av forstilling.

Skal prøve å få ut noen bilder..

Hvis noen med e36 har mulighet for å sjekke hvordan bensinrørene går på bilen deres, så hadde dette vært veldig fint :)

(Tenker rørene under, hvilket av rørene går inn på bensinfilteret, det ytterste(mot girkassen) eller det nest ytterste)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • KrHeLl changed the title to ///KrHeLl's E36 325i M-tech Restaurering-> Selges som delebil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...