KrHeLl Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2011 Se der ja, var ikke feil den bilen der nei Har selv lyst på vader-seter, men må si at jeg hadde gått for svart! Ja 2 år oppe i nord uten garasje har kanskje tatt knekken på lakken og understellet, men det tar ikke knekken på meg! Har ikke vært her inne på en stund ettersom ingeniørforkurset har vært hektisk, men det har gitt litt rom for planlegging. Bilen skal overhales denne sommeren. Nye: dempere/fjærer foringer/bremseskiver/felger(hvis ikke, så nye dekk)/skjoldet bak skiva ny hardykobling (denne sviver på sine siste timer) ny frontrute (hvis pengene streker til) nye lykter (hvis pengene streker til) muligens ny kondenser (for andre gang, den som er utestet og står på tok muligens kvelden under utforkjøringen) Endre look fra helt standard til mørk (sort grill, soting av vinduer) fikse/ny støtfanger, alt av plast under radiator nytt grøftelys høyre side sandblåsing, understellsbehandling, og sist, men ikke minst hellakkering (Gjør grovarbeidet selv, pusse ned og grunne. Har fått bud på 7k for lakkering ink. lakk). osv. Og da blir det bra med bilder ut av det :D Bare å komme med tips, erfaringer og inspirasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutern_e36 Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Håper ikke det var din denne?!... http://www.folkebladet.no/nyheter/article461614.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Håper ikke det var din denne?!... http://www.folkebladet.no/nyheter/article461614.ece hahahahahaha dagens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2011 Håper ikke det var din denne?!... http://www.folkebladet.no/nyheter/article461614.ece Håper ikke det var din denne?!... http://www.folkebladet.no/nyheter/article461614.ece hahahahahaha dagens hehe, heldigvis ikke meg Synd med bilen d der. Og ja.. Det er felgene jeg har lyst på til min bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutern_e36 Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 Har fått nys om hvem det er, skal jeg høre med han om felgene er hele og til salgs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2011 Har fått nys om hvem det er, skal jeg høre med han om felgene er hele og til salgs? Ja, kan du gjøre det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2011 Da var restaureringsprosjektet igang. Det er mye som skal gjøres og på kort tid, så updates vil nok henge etter litt. Jeg må være ferdig før jeg begynner på Ingeniør studiet. Litt som bilens stand: Motoren sviver som en klokke Den har vært oppe i nord og uten garasje i 2 år og en utforkjøring. Understellsmassen som tidliger ble brukt var fra biltema... Den er fortsatt ikke tørket helt.. Ut fra det jeg kan se uten å ha demontert noe annet enn sideskjørtene, er at det er et hull under i kanalen på høyre side bak (jekkfestet), og store deler av panelene på venstre side bak hjulbuen (under pedalene), er gjennomrustet. Begge demperne framme er defekte, ut fra kjørelyd så er det også noen foringer som har tatt kvelden. Hardykoblingen sviver på sine siste timer. Skivene er det ubalanse i, og servoen er treg pga. klemt kjølerør. Alt av plast rundt og under radiator mangler etter utforkjøringen, samt at støtfangeren er knekt i to. Off :S Men det kunne vært verre Deler kjøpt inn: - M-tech- Dempere, Fjærer, Støtdemperlager og div. skruer, plasthetter, gummi osv. bak - M-tech- Dempere, Fjærer, Støtdemperlager og div. skruer, plasthetter, gummi osv. Framme - Foring- Powerflex bærebro fram Exentrisk - Foring- Powerflex Stabforing bak 18mm - Foring- Powerflex Stabforing framre 25mm - Foring- Powerflex Traforing E-36 fremre - Foring- Powerflex Traforing E-36 bakre - Foring- Powerflex Svingarm fremre bak - Foring- Forsterket ytre, nedre bærearm bak - GS-performance Bemseskiver framme/bak - Ebc bremseklosser greenstuff framme/bak - Fjærbeinsstag framme - Motstandsbank til vifta ++ Bilder: Det er her jeg kommer til å gjøre mesteparten av jobben. Rullebrett og panserlys/arbeidslampe fra JULA (VELDIG bra lys!). Stabstaget Over 4/5 deler av denne plasten mangler på bilen etter utforkjøringen. Nye demperne, mangler venstre demper framme og begge fjærene (KOED's overgang til nytt system..) Til demperne GS-skivene og greenstuff klossene. Stabstag og foringer Alle delene samlet. Kjemikalier til understellet + den nye typen sandblåsepistolen til biltema. 5L tectyl 2L Hulromsmasse 1L 2K Epoxy Primer (Får se om det holder med 1L). Update kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2011 Update Fått jekket opp bilen. Fjernet teppet. Rust på venstre siden. Dempemattene fjernet Heldigvis ikke så galt på høyre siden, utenom Bulken. Demperne har vel sett sine bedre dager. Kanalen rust Update kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-E30 Skrevet Juni 29, 2011 Share Skrevet Juni 29, 2011 skal sei du har handla dette må bare bli bra:) skal følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-E30 Skrevet Juni 29, 2011 Share Skrevet Juni 29, 2011 kor du kjøpte det "teltet" der btw ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Fin bil, dette ser veldig lovende ut! Bra du tar skikkelig vare på bilen Når jeg får bedre råd skal jeg gå over understell og motor skikkelig jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2011 Takker kor du kjøpte det "teltet" der btw ? Netthandelen (Den blå presenningen er min). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutern_e36 Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Fy faen så bra! Dette gjør du rett! Lykke til, skal følge med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutern_e36 Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Fikk akkurat sjekka med de felgene forresten.. To av dem er vist skadd:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Dette ser jo faktisk litt gøy ut da må jo bare bli bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå