Reef89 Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 kassa er litt treg på å gire av og til, skjer ofte ved kald motor, kan for eks. kjøre med 3000omdr. i 60km/t så girer den etter en stund ned som normalt, men det skjer når bilen kommer på en flate. kan det være på tide å bytte olje i kassa? 2004 E60 520I.
SweetBMW Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 ved kald motor så skal den gjøre det etter det jeg fikk beskjed om, var for å opprettholde oljetrykket eller noe sånt, men jeg trodde kald olje var tjukk så trykket ble høyere.. men min er også sånn
mspec Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 og jeg som til tider har skiftet til manuell giring for å få lavere turtall når motoren er kald
hillmar Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Har ABS lampa di lyst i det siste? Jeg sleit med at kassa ikke ville gire opp, og det viste seg å være en ABS sensor som var gåen, men ikke så ille at ABSlampa lyste hele tiden. Jeg tok en diagnose for å finne ut hvilken føler det var, bytta den og etter det har alt vært i skjønneste orden. Ang. det at kassa holder på girene for å få opp varmen mener jeg å ha lest at bare gjelder i veldig lav fart, men der er jeg ikke helt sikker. Edit: fant denne som bekrefter det jeg skrev: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=4550667 Se post 9.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå