Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godkveld, Siden biltilsynet i norge er så forbanna vanskelige og bruker et halv år på å behandle en søknad , har jeg begynte å kikke på andre muligheter for og godkjenne min 3.2L.

hvordan fungerer denne TÜV godkjenninga ? reiser ned viser bilen, og vis alt er greit og på stell så får jeg papirer, og så er det bare å labbe ned på biltilsynet og få det skrevet inn i vognkortet her i norge? Høres jo nesten for godt til å være sant men er det jeg har hørt ?..

en slik TUV godkjenning har jeg hørt koster rundt 600 eruo og er jo vært pengene i mine øyner iallefall.

ellers har jeg hørt om en plass i norge de gjør det samme?? uten at man trenger BT kan dette stemme ?

Skrevet

Du reiser ned, de undersøker bilen. Sånn som jeg har forstått det så tar en Tüv undersøkelse flere dager, og koster 40-50 000, men det er kanskje bare noen rykter osv...

Husk at bt ikke er nødt til å godkjenne bilen selvom Tüv har godkjent det...

Skrevet

aha så selv om den er TUV godkjent så kan BT sette seg på bakbena ja

kan jo ikke koste så mye, da SSP tar 15 tusen inkl reise og alt

Skrevet

Priseksempler:

* BMW E30 med M5 3,6l./3,8l. Motor og M3 bremser/understell osv. Kr. 25.000,- pluss reise/frakt

* Bmw E39 M5 (ombygd fra f.eks 520i) Kr. 15.000,- pluss reise/frakt.

* Ford Escort MK1 med cosworth motor ca 380hk. Kr. 25.000,- pluss reise/frakt

fant noen priser , vis man ikke reiser ned selv så er det ikke vært det med en typegodkjent bil ser et ut som.

Skrevet

Så vidt jeg vet er BT pålagt og godkjenne alt som har TUV godkjenning hvis nummeret på papirene og delene stemmer.

Dette er vel en avtale Norge har skrevet under på mht EØS avtalene osv.

Skrevet
Så vidt jeg vet er BT pålagt og godkjenne alt som har TUV godkjenning hvis nummeret på papirene og delene stemmer.

Dette er vel en avtale Norge har skrevet under mht EØS avtalene osv.

Nei, det er nettopp de de ikke er. Selvom mange tror det. Er flere biler som går i sverige som er tüv godkjente. Som f.eks en audi s2 med rør ramme og glassfiber karrosseri med 7-800hk. Tror du den hadde kommet på veien her i norge bare på grunn av tüv papirer?

Skrevet

Den burde vel heller ikke vært godkjent i Sverige etter min mening. Kræsjer de med den bilen er de ganske fucked.

Men jeg mente at det var et krav til BT om å godkjenne slike papirer?

Skrevet
Den burde vel heller ikke vært godkjent i Sverige etter min mening. Kræsjer de med den bilen er de ganske fucked.

Men jeg mente at det var et krav til BT om å godkjenne slike papirer?

De er på ingen måte fucked, de er betraktelig mye tryggere enn de ville vært i en vanlig bil. De som er fucked er de i den bilen de treffer...

Tüv papirer er en form for anbefaling til godkjenning, men de kan fint nekte å gjøre det også. Ett godt eksempel er ved senking. Bt innførte denne regelen med 10-11 cm klarering til laveste punkt, Om Senkesettet er tüv godkjent da er likegyldig. er den for lav så er den for lav. Såklart er det få kontrollører som er så vanskelig, men de er der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...