mhane Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Anbefalt å kjøpe 2001 eller nyere ja. Dvs at holder du deg mellom 2001 og 2005 modell vil passaten ha samme 4wd system som Audi A6 som du vurderer. Volkswagen kaller det for 4motion. Som jeg skrev over så vil du etter 2005 da nymodellen kom få et haldex system istedet. (hadde altså Quattro fra 96-05) Passat kom forøvrig med facelift i 2001. Er dermed uenig med steinar84, Quattro i denne perioden bygger etter hva jeg vet på torsen prinsippet, og passatene mellom 01 og 05 har vel Torsen 2. Haldex er etter min mening et dårligere system, ihverfall på denne tiden. Audi A3, S3 og TT hadde derimot ikke quattro basert på torsen prinsippet, men sannsynligvis haldex.
Azeton Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Kjøper du gen 1 versjoen av V6 så slites kammer fort. Vi har her Gen 2 av motoren og den går uten problemer
Mons1 Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Slik jeg kjenne historien, så er ikke Quattro og Syncro det samme. Quattro er permanent mekanisk 4x4, men Syncroen har viskosekobling. RS Du får 1,9tdi med Quattro hvis du kjøper Passat (opp til 2005 mod da de gikk over til haldex)Passaten er vel på størrelse med A6, A4 er jo også levert med Quattro og 1,9tdi, men den blir vel i minste laget.
Mons1 Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Fortell oss hva servicen koster på en 2,5Tdi. Nok til å skremme folk over til andre merker, slik som BMW RS Kjøper du gen 1 versjoen av V6 så slites kammer fort. Vi har her Gen 2 av motoren og den går uten problemer
Mons1 Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Kjøp en Toyota Carina II 2,0D Ikke noen raser, men siden vi er inne på off-Topic, billig og driftsikker gnager og understyring, så har du svaret her! RS Så hva tror dere vil gi meg mest for pengene og mest driftsikkerhet:A6 1999 modell 1,9 TDI, gått ca 200.000 eller en E39 525TDSA samme årsmodell og km. Og hvilken er best på vinterføre? (Er ikke Quattro)
Superbeetle Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Jeg hadde iallefall styrt unna Audi av denne type og årgang.. Jeg blir motløs bare av å se på om jeg skal gjøre noe på en slik bil.. Doble øvre og nedre bærearmer, ørten bærekuler og ting som bare ber om lage ulyder.. Bytte av regreim er sikkert også en fryd, 1cm klaring til radiatoren så du må av med hele fronten på bilen(da blir det riktignok ganske oversiktlig) men så har du x-antall løpehjul 2meter med reim som skal stemme 100%..
Muren Motorsport Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Jeg hadde iallefall styrt unna Audi av denne type og årgang.. Jeg blir motløs bare av å se på om jeg skal gjøre noe på en slik bil..Doble øvre og nedre bærearmer, ørten bærekuler og ting som bare ber om lage ulyder.. Bytte av regreim er sikkert også en fryd, 1cm klaring til radiatoren så du må av med hele fronten på bilen(da blir det riktignok ganske oversiktlig) men så har du x-antall løpehjul 2meter med reim som skal stemme 100%.. Faktisk veldig fort gjort etter att du har gjort det EN gang! Men att du må plukke ifra halve bilen for å skifte termostat sjokkerte meg... Audi påsto faktisk att registerreima måtte av.. Men fikk faktisk ut termostaten med ett kløyvd kaninkusehår klaring! Men jøsses for en tungskrudd motor!
Lars89 Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Audi/VW med litt motor ER tungskrudd. Ting som burde tatt 10 min å kifte tar fort 1-2-3 timer...
Azeton Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Multilink er ikke tungskrudd! Det er ganske lett.. Registerreimskifte + vanlig service på 2.5tdi er ikke billig. ble vel 24000,- Overpriset. Skulle glatt gjort det selv for halvparten rett i lomma
mhane Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Slik jeg kjenne historien, så er ikke Quattro og Syncro det samme.Quattro er permanent mekanisk 4x4, men Syncroen har viskosekobling. RS Da får vi være enig om å være uenig Jeg mener fremdeles at "syncro" med viskosekobling var før 96 (eventuelt 01) og at 4motion fra 96(01)-05 er identisk med Quattro på Passaten( torsen), likeledes at etter 05 gikk de over til haldex. Det som gjør det hele forvirrende er at VW sjonglerer med ulike typer 4wd system under samme betegnelse. Men det gjør jo også Audi som kaller A3, S3 og TT fra samme periode med 4wd også for Quattro fordi om systemet ikke er likt som hos feks A6 og A4. Quattro er jo for Audi betegnelsen for om bilen har 4wd eller ikke, men for meg så står Quattro for 4wd etter Torsen prinsippet og mener det er litt juks å kalle A3 fra denne perioden for Quattro. Men så er jo sikkert jeg litt sær...
propan Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Slik jeg kjenne historien, så er ikke Quattro og Syncro det samme.Quattro er permanent mekanisk 4x4, men Syncroen har viskosekobling. RS Da får vi være enig om å være uenig Jeg mener fremdeles at "syncro" med viskosekobling var før 96 (eventuelt 01) og at 4motion fra 96(01)-05 er identisk med Quattro på Passaten( torsen), likeledes at etter 05 gikk de over til haldex. Det som gjør det hele forvirrende er at VW sjonglerer med ulike typer 4wd system under samme betegnelse. Men det gjør jo også Audi som kaller A3, S3 og TT fra samme periode med 4wd også for Quattro fordi om systemet ikke er likt som hos feks A6 og A4. Quattro er jo for Audi betegnelsen for om bilen har 4wd eller ikke, men for meg så står Quattro for 4wd etter Torsen prinsippet og mener det er litt juks å kalle A3 fra denne perioden for Quattro. Men så er jo sikkert jeg litt sær... Du har helt rett!
Anbefalte innlegg