arnet Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 må en ha 4hjulskontroll ved fjør skifte bak på bilen? skrudde det helt av for å få ut fjøren..
S.Arnesen Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Skrudde du hjulet helt av for å få av fjøra? hehe Du bør ha en liten kontroll om du monterte nye fjører ja, spesielt om du monterte senkefjører...
Lars89 Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Hvis det er snakk om senkefjører må du ta en kontroll hvis du skal ha det godkjent. Mindre viktig ved montering av originalfjører. Men får man egentlig justert noe særlig bak på E36/E46 originalt?
arnet Skrevet September 30, 2009 Forfatter Skrevet September 30, 2009 jeg skrudde hjulet helt av. tok det av i dag, det hadde tydelig blitt slitt på innsiden.. må vel ha en kontroll ja. det er foresten original fjører
Kristian H. Foss Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Ved montering av senkefjører blir cambervinkelen mindre enn den skal være og vil da slite dekk i innerkant. Skal ikke trenge justering ved montering av standard fjører på e36 ihvertfall, da man ikke trenger å demontere annet enn demper i bunn. Spissing og camber forblir det samme om fjøra har riktig høyde.
propan Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Camber er ikke det kritiske på sliting av dekk,det er spissing som sliter dekk mest.
Kristian H. Foss Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Nei, forsåvidt sant det, men min bil har spissingen innenfor målene, men camber er for liten, så jeg sliter mye dekk fordet.
hagenisse Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Men får man egentlig justert noe særlig bak på E36/E46 originalt? Ja, mer enn foran. Både camber og spissing er justerbart bak orginalt på E36/E46. Ellers er det korrekt at spissingen er viktigere både for dekkslitasje og oppførsel på bilen enn camber. Generelt har hjulstilling veldig mye å si; mye mer enn hva folk flest ser ut til å tro ettersom det stadig er spørsmål om man må ta det. Noen få mm på spissingen kan være som natt og dag.
Lars89 Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Stemmer Noen som vet ca hvor grensa går for senking før man må til med camberstag/topplager?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå