Gå til innhold

4 hjulskontroll ved fjørskifte??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrudde du hjulet helt av for å få av fjøra? hehe Du bør ha en liten kontroll om du monterte nye fjører ja, spesielt om du monterte senkefjører...

Skrevet

Hvis det er snakk om senkefjører må du ta en kontroll hvis du skal ha det godkjent. Mindre viktig ved montering av originalfjører.

Men får man egentlig justert noe særlig bak på E36/E46 originalt?

Skrevet

jeg skrudde hjulet helt av. tok det av i dag, det hadde tydelig blitt slitt på innsiden.. må vel ha en kontroll ja. det er foresten original fjører

Skrevet

Ved montering av senkefjører blir cambervinkelen mindre enn den skal være og vil da slite dekk i innerkant. Skal ikke trenge justering ved montering av standard fjører på e36 ihvertfall, da man ikke trenger å demontere annet enn demper i bunn. Spissing og camber forblir det samme om fjøra har riktig høyde.

Skrevet
Men får man egentlig justert noe særlig bak på E36/E46 originalt?

Ja, mer enn foran. Både camber og spissing er justerbart bak orginalt på E36/E46.

Ellers er det korrekt at spissingen er viktigere både for dekkslitasje og oppførsel på bilen enn camber. Generelt har hjulstilling veldig mye å si; mye mer enn hva folk flest ser ut til å tro ettersom det stadig er spørsmål om man må ta det. Noen få mm på spissingen kan være som natt og dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...