Gå til innhold

bmw solgt


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn så har dieselpumpa røket :/ dette har jeg hørt kan bli dyyyrt.

Men er det ikke litt veeel tidligt for en dieselpumpe og ryke ? 4 år gammel bil kjørt 61 tusen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dieselpumpe skal du ha på reklamasjon. Dersom ikke bilen er trimmet slik at garantien ikke gjelder lenger, er saken biff. Da er bare å levere bilen på verksted og vifte forbrukerkjøpsloven dersom de mukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke trimmet eller noe slikt, så det var jo en kjekk ting og høre. Håper det ordner seg... Litt vel mange store utgifter på gang snart, overtakelse av hus osv. Perfect timing med verksted regninger da ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk deg at jeg uttaler meg med bakgrunn i reklamasjonspraksisen til Møller Norge. Men jeg kan ikke tenke meg at BMW er noe dårligere. Det skal være fem års reklamasjon på alt som ikke regnes som slitedeler og en dieselpumpe er forventet å holde i mer enn fire år :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de gjør seg vansklige så kan du kanskje hjelpe meg med ett bra brev/mail osv osv :P Jeg er clueless på slike ting så dette, aldri vært borti det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda, har selv måttet bytte dieselpumpe på en e46 som var nesten 7år og kjørt litt over 100000 km. :cry:

Men jeg tror bare reklamasjonsretten på 5 år gjelder biler solgt i Norge til private, og din er vel importert.

Men du kan jo håpe på at de viser goodwill, men jeg tror mulighetene for å få dekket dette er større på en norsksolgt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste jeg hørte i går fra de på verkstedet i bergen var at de måtte bestille ny pumpe i dag, og at de kanskje fikk gjort bilen klar før helgen. Nå i dag har de plutslig klart og fikse bilen og den er klar til avhenting stod det i en melding jeg fikk for 3 timer siden..

Bare funnet en brukt pumpe og satt i da eller ? :-P Rare greier, får vel vite hva som skjer når jeg ringer dem i morgen tidlig. Hadde ikke tid eller sjangs i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk snakka med dem i dag, var vist ikke dieselpumpa alikevel. Ikke vet jeg hva de driver med :P

Men var vist en del som hadde hoppet av noe feste eller noe, som gjorde at det såg ut som jeg hadde halv tank. Når virkligheten var at jeg var gått tom... Så Esso'en 500 meter vekke fra der vi stoppa hadde redda helga.... Men det var nå helt umulig for meg og vite der og da :P

Så jeg blir bare fakturert med en feilsøking og 10 liter diesel :) Og det er jo myyyye billigere enn ei dieselpumpe ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt vel stressa og skulle rekke bryllup når dette skjedde, så var maks typisk. Men hva er sjangsen for at tankmåler blir knekt under normal kjøring da ? :P heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...