Gå til innhold

spm ang aircondition e39


The StigMeister
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva denne knappen er til? Den har 2 funksjoner :)

skcz26kugjvw5lrndwr5.jpg

Når jeg trykker på denne knappen når aircondition er av, så kommer det så mye fukt på frontruta at jeg må stoppe bilen fordi jeg ikke ser en dritt.. Men når AC er på, så fukter den ikke.. Denne knappen er vel til for og tine ned frontruta? Men hvorfor fukter den når AC er av? :)

zogui6luql7mko128ir8.jpg

Den 3. knappen funker når bilen er avslått, dvs at varmeapparatet slås på når knappen trykkes inn.. men står den på hele tiden? og hva er den egentlig til?

gfb8yjkwac3edzruv1h6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knapp 1 har som du sier to innstillinger. 1 automatisk stengning for luft utenfra om den er forurenset, 2 da stenger du selv for luft utenfra og resirkulerer luften inne i bilen. Denne kan også styres fra multifunksjonrattet hvis du har det.

Knapp 2 er for å defroste frontruten og aktiverer hos meg også varmetrådene under vindusviskerene.

Er det lenge siden du har skiftet kupefilteret ditt?

Dette bør byttes ihvertfall hvert andre år etter min mening, slik jeg opplever det virker ikke anlegget helt slik det skal om dette er tilnærmet tett.

Gammelt vs nytt:

n61eykmafolnlu8ytybm.jpg

8jsz1bnundpscwmasr2a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ihvertfall erfaring med dugg problem når disse går tett!

Du kan kjøpe 2 forskjellige typer filter, de dyre med kullfilter (de nye på bildet over) eller vanlige uten kullfilter (de gamle på bildet over). Det er stor forskjell på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste knappen din er restvarme funksjon.

Dvs. du kommer kjørende til feks en ferge og kjører ombord og stopper bilen. Da er det bare å trykke inn knappen og du vil ha varme helt til bilen blir så kald at den ikke klarer å levere mer, da slår anlegget seg av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste knappen din er restvarme funksjon.

Dvs. du kommer kjørende til feks en ferge og kjører ombord og stopper bilen. Da er det bare å trykke inn knappen og du vil ha varme helt til bilen blir så kald at den ikke klarer å levere mer, da slår anlegget seg av igjen.

Genialt da :D Takker så mye for all hjelpa! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Litt gammel tråd men, den "rest" knappen, den fører kun kald luft inn i min bil. Blir mye fortere kaldt i bilen om jeg aktiverer den enn om jeg bare sitter med alt av. Er det noe pumpe e.l som skal starte samtidig med denne? Alt fungerer prima utenom, så er ikke akkurat det store problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter montert sammen med vannventilene som en komplett modul den sirkulasjons motoren. Sitter montert på innerskjerm på venstre side, sånn ca rett ned i fremkant av støtdemper tårnet

Oppsøk hoggeren og finn en bil av nyere type som har den samme pumpen/vannventiler som du har.

Da slipper du rimelig unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...