Gå til innhold

Noen som vet hvorfor et par sylindere detter ut? 540ia


Danse
 Share

Anbefalte innlegg

Har ess kit på 540`en og det funker meget bra :lol: men av og til når eg drar den godt ut på gira, så virker det som at 1 til 2 sylindere detter ut. Da må eg slå av og på tenninga. Da er alt fint igjen :roll:

Kjører med 98 oktan. Har ikke fått ringt Ess i dag, men kommer til å gjøre det i morgen, viss ingen av dere vet hvorfor..

Noen som vet hva som gjør til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ny overskrift på spørsmålet ditt.

Noe som er relevant til problemet kansskje ;)

Ja overskrifta er "noen som vet hvorfor" motoren mister et par sylindere når eg kjører litt friskt.

Skjønnte ikke du spørsmålet? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ingen feilkoder.. Har ikke fått tatt diagnose heller for å se om det ligger noen feilkoder inne.

Har resettet hjernen i dag for å se om det har noe med oktan valget. Men nå er det vått føre og da får jeg ikke prøvd den ut skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% sikker på tett /løs innmat i en av katalysatorene

Ok, har du vært borti samme tilfelle før?

Hører ikke noe skrangling eller noe i kattene, men syns den bruker urimlig mye bensin for tiden, selv med rolig kjøring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% sikker på tett /løs innmat i en av katalysatorene

Ok, har du vært borti samme tilfelle før?

Hører ikke noe skrangling eller noe i kattene, men syns den bruker urimlig mye bensin for tiden, selv med rolig kjøring..

Selvopplevd på både egen og kunders biler. Motorstyringa føler at noe er galt og kutter et par sylindrer på den sida hvor det er for høyt mottrykk.

Katalysatorene på de første e39 er kjent for å proppe seg.

Racekatter er tingen, mere effekt og nesten gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% sikker på tett /løs innmat i en av katalysatorene

Ok, har du vært borti samme tilfelle før?

Hører ikke noe skrangling eller noe i kattene, men syns den bruker urimlig mye bensin for tiden, selv med rolig kjøring..

Selvopplevd på både egen og kunders biler. Motorstyringa føler at noe er galt og kutter et par sylindrer på den sida hvor det er for høyt mottrykk.

Katalysatorene på de første e39 er kjent for å proppe seg.

Racekatter er tingen, mere effekt og nesten gratis.

Høres jo veldig fornuftig ut :wink: Må se om eg finner meg en løftebukk eg kan låne, så får eg ta ned anlegget. Racecattene koster vel ca 3000 pr stk ? Hvordan er det med motoren viss eg fjerner cattene? Men er ingen problem med eu kontroll osv. Det fikser eg :D

Takk for godt svar, eg tror du har rett. Skal ihvertfall undersøkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den ikke har lambdasensorer etter katalysatorene så skjer det ingen ting, bare avgassene som blir for høye og du får en mere slitsom eksoslyd- resonans liknendes

Viss eg setter rør imellom der katten er, så blir vel ikke lyden så stor forskjell vel ?

Tok ut innmaten på BMW til far, og da ble det en hul lyd som ikke var så pen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener jeg leste i gatebil at racekattene gikk for 1-2k? vil avgassene bli normale med en slik?

og forresten, noen av dere med komp som har vært på EU? ;)

Har ikke vært inne til eu med min, men er bare å ta av reima og 3 skruer til pressa og sette på en slange fra lmm til filteret.. Da kan dei ikke si noe. Men lurer littpå avgassene, siden dysene er større. Men skal vel strengt tatt ikke ha noe å si siden lmm som bestemmer hvor mye dysene skal levere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...