xzyrex Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Jeg hørte rykter om att det gikk ann og skifte råder og til diselveiv i en 2 liter e30, så fikk du 200 hk... for meg høres dette egentlig ganske utrolig ut... noen som vet om dette er sant eller ikke ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Jeg hørte rykter om att det gikk ann og skifte råder og til diselveiv i en 2 liter e30, så fikk du 200 hk...for meg høres dette egentlig ganske utrolig ut... noen som vet om dette er sant eller ikke ? En slik ombygging er et gammelt opplegg som primært går ut på å øke motorvolumet ved enten å bruke blokken eller veiven fra en etamodell (bl.a E30 325e)... altså en M20B27 motor på 2693 cm3. Hvis veiven... eller kanskje heller rådene fra en dieselmodell skal brukes må de evt. være fra en M21D25 motor (2443 cm3) og de motorene er det ikke for mange av idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Det er ikke M20B20 til M20B27. Det er M20B25 blokk og M20B25 885 topp med B20/B23 råder, B25 stempler med korte skjørt og M21-dieselveiv fra 324tds/524tds. Om du skal bruke veiven fra 325tds/525tds må du lage en flens for å få den til å passe. Den smidde dieselveiven er forresten mye mer holdbar i forhold til etaveiven fra 325e. Så du må med andre ord kjøpe inn en M20B25, M21-dieselveiv, så bruker du rådene fra M20B20 motoren du allerede har. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Det er ikke M20B20 til M20B27. Det er M20B25 blokk og M20B25 885 topp med B20/B23 råder, B25 stempler med korte skjørt og M21-dieselveiv fra 324tds/524tds. Om du skal bruke veiven fra 325tds/525tds må du lage en flens for å få den til å passe. Den smidde dieselveiven er forresten mye mer holdbar i forhold til etaveiven fra 325e. Så du må med andre ord kjøpe inn en M20B25, M21-dieselveiv, så bruker du rådene fra M20B20 motoren du allerede har. Lykke til. OK... dette var en annen variant... og kanskje den xzyrex egentlig hadde i tankene. Det er under alle omstendigheter lite fra motoren xzyrex har som kan brukes iom. det er M20B25 motoren som er utgangspunktet i ditt opplegg. Jeg tror imidlertid at man kan få flere hestekrefter med en M20B27 motor og veiven fra en M21D25 motor... det var iallefall det alle snakket om på slutten av 80-tallet da jeg kjørte E30. http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=95063 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Vel, kan kanskje stemme det, har ikke lest så mye om 325e blokken, men om du setter den sammen med en M20B25 885 topp så skal du få en ganske potent 200 hesters motor. Hvordan du kombinerer M21D25 veiven uten modifikasjoner vet jeg ikke, 325e blokken er vel i samme gate som den orginale M20B25 blokken, og der må man hvertfall ha hylser man skaffer fra PPF o.l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xzyrex Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Takk for alle tilbakemeldinger så jeg kan ikke gjøre noe spesielt med b20'en min ? kan ikkke jeg ta en enkel tuning på den og få sånn 150 hk på en enkel og rimelig måte ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 b23 veiv og ecu da skal du ha 150hk eller du kan kjøpe en b23 jeg har stående for 3500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Jeg har hørt at en del bruker 318is råder og stempler? i denne kombinasjonen for å sende komp/øke slagvolum før de turbokonventerer også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå