Gå til innhold

Hvordan er det å vinterkjøre E36?


Joan E36
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om jeg desverre er nødt til å vinterkjøre cabrioleten min i vinter da jeg er nødt til å komme meg på skole hver dag. Den har aldri vært vinterkjørt før og derfor har jeg vært inne om tanken å selge bilen ti en som kan ta vare på den, men frister ikke dette heller da jeg har blitt så glad i den. Men spørsmålene mine er da:

- Blir det fort rust på E36 uten å oljebehandle de eller tektylbehandle de?

Har egentlig ikke lyst til å ha sånn "klin" under bilen, da den er like strøken under som over :?

- Går det ann å kjøre den 1 vinter uten at rusten kommer? Veit det er et rart spørsmål og at det er vanskelig å svare på, men er det verdt å satse på det?

- Har dere noe forslag til hva jeg bør gjøre? Vinterbil er ikke aktuelt da jeg akkurat har kjøpt meg båt og gjerne vil beholde denne.

Håper noen kan hjelpe meg og gi meg noen tips og råd!

Mvh

Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bor på østlandet, og de salter gjerne 20 ganger daglig på ett strekk. Så bilene her bader i salt :? Er overtidsbetalt for de som salter veit du, så om kveldene og nettene skal det godt gjøres og ikke se en 5-10 "saltbiler" som strør rundt seg i byen.. Men jeg vasker bilen 3-4 ganger i uka til vanlig i sommerhalvåret, og jeg tipper nok at jeg hadde vasket den hver dag om vinteren om jeg kjørte den da. I allefall så lenge det ikke er så kaldt at det ikke lar seg gjøre å vaske den.

Nei, dette tør jeg ikke :P Kan ikke vinterkjøre den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe :P Ikke noen morsom tanke å se for meg meg "kjære" med rust osv :? Så tror jeg prøver å finne på en annen løsning. Men har ikke anelse om hva det skal bli :P Får vel snylte på meg kjøring med kamerater i vinter og heller betale de for bensin osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...Ang rust så gjelder det vel å bare å være nøye på renholdet!

Et av de stedene jeg var mest plaget med skader fra vintersesongen var skjermene foran og særlig området mot sideskjørtet. Er nesten så jeg ville vurdert skvettlapper! Det tror jeg hadde vært svært effektivt for å hindre rustskader, om du i tillegg monterer det bak så slipper du all dritten fra bakhjulene som kommer på bakluke/bakfanger..

Ellers er gode vinterdekk viktig! Det er ikke noe problem å kjøre seg fast med E36 på så og si flate veien :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superbeetle: Ja, må nok i såfall være svært nøye med å vaske utsatte steder og passe på så man får skyllet saltet skikkelig bort. Skvettlapper hadde faktisk ikke vært dumt på vinterhalvåret =P Men det ser jo så som så ut på en cab, men om de bare brukes i vinterhalvåret skulle jeg nok klart å leve med det :P

Ja, BMW generelt på snøføre og "isføre" er ikke den beste kombinasjonen :P Har en kamerat som kjører E39, og den er grei nok, men ikke noe mer enn det heller =P

E36 har jeg hørt er ekstremt dårlig på vinterføre, og det blir sikkert ikke noe bedre når den er senket 60/30 heller :P hehe.

wicky124: Har sittet på en kamerat som kjørte cab på vinteren, og det fungerer egentlig helt greit. Eneste er at taket på caben kan bli noe falmet og stygt pga salt. Men varme osv er ikke noe problem på E36 og oppover i allefall. E30 veit jeg ikke, for den har jeg bare sittet på med når kameraten min har hatt på hardtop =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cab på vinteren er vel ikke noe problem med tanke på kulde? Stål isolerer jo ikke noe bedre mot varme det, enn det stoffet i cabben? Har kjørt min e36 en vinter, da med Hakkapelita piggfritt.. Gikk fint det, kom meg frem normale plasser, men litt lett i rævva så ville hatt noe baki, og ville ikke kjørt med senket bil heller.. Tok fronten på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 er den beste vinterbilen jeg har hatt...Aldri kjørt meg fast, utenom når jeg har undervurdert snødybder på ubrøyet veg osv. :)

Sleng på noen gode dekk og du har flott vinterbil.

Cab derimot blir bra kaldt, lånte litt E36 cab en vinter.

Kjipt med salt ja....selv skal jeg oljebehandle bilen under nå.

DSCF0009.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...