Gå til innhold

Ny mann på forumet,Min første BMW


Gman
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Da har jeg vært i Bergen og handlet min første BMW.

Bilen er solgt ny i Norge fra Jæger Kokstad.

Valget ble en 2000 mod 330CI som har gått 122000 km og fulgt alle servicer.

Noen her på forumet har sikkert sett bilen ligge for salg på Finn.

Bilen er knall å kjøre og jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den.

Før jeg kjøpte denne bilen har jeg hatt en Lancer Evolution V RS som noen kanskje har sett i Autofil Tuning finalen for noen år siden, og en veldig ombygd Subaru Forester.

Jeg har alltid likt BMW og håper at dette blir riktig sted for meg når jeg evt trenger litt hjelp..:)

Jeg har ikke stor erfaring med BMW men lærer fort..

Noen bilder av bilen:

BMW330CI.jpg

BMW330CI4.jpg

BMW330CI3.jpg

BMW330CI5.jpg

BMW330CI6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja jeg har noen planer men de er avhengig av en venn av meg..:)

Han skal ta inn en E46 M3 fra statene og lage banebil av den...da blir det jo litt interiør til overs som skal inn i min.. Alt er vel mer riktig å si.:)

Pluss noen Carbon detaljer.Fjerne "treverket" og få in carbon ++.

Men dette blir over tid da jeg endelig har en bil jeg kan starte,kjøre,stoppe uten noen bekymringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe har jeg tenkt på ja.

M3 speil, Rieger eller AC sin "leppe" foran.

Den lille M3 leppa på koffertlokket.

Har lyst på ny bakfanger så det kommer ut 4 stusser,2 på hver side med diffuser.

Noe av hva jeg har lyst til,men jeg får se..ting kan jo endre seg med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin bil :)

Må gi et lite varsko angående kompressor. Jeg skulle kjøpe meg E46 328ia med kompressor for noen år siden men ombestemte meg da jeg fikk vite at automaten var skiftet en gang etter kompressoren var montert, den nye automaten gikk også til helvete et halvårstid etter jeg hadde vært å kikka på bilen :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette jeg frykta og..Har hørt at tiptronic kassa ikke tåler så himla mye..Har og hørt at M54B30 motoren heller ikke er gla i overladning men har ikke fått bekreftet dette.Jeg har snakket med V.S Motor men han var usikker selv.

Men da blir det shine bil denne gangen,bygge lyd (igjen) også får jeg skaffe meg et prosjekt senere..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!

Tror bilen hadde tatt seg veldig godt ut med sports stoler, ratt og nye lister fra en M3.

Har selv en 330ci som jeg har kjørt med kompressor rundt 50.000km med. Har også en bekjent med Z4 m54b30 og kompressor og på bakgrunn av dette kan jeg avkrefte at den motoren ikke er glad i overladning. Snarere tvert imot.

Det som er bra med ESS er at du har mulighet til å kjøpe 2 års motor/drivverk garanti på jobben. Da kan man hvertfall sikre seg mot uventede utgifter.

Jeg byttet ut "treverket" i min bil til uoriginal mørk karbon fra GS. Denne har ikke 100% passform, men etter over et år med det i bilen er det bare jeg som har lagt merke til det :) Det originale koster rundt 5500kr og uoriginalt koster 2300kr.

Sånn i etterkant synes jeg lys karbon listene ville blitt penere. Har samme lyse skinn som du har.

@Inline six: Var det byttet software på automaten som hadde kompressor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk NiklasJa.

Det var digg å høre at motoren liker trykk!

Hvilket kit er det du har? er det steg 1 eller 2?

EssTuning har jo gått vekk fra sentrifugal komressorene sine og etter det jeg vet så bruker de nå kun Lysholm skrukompressorer.

Trikset med tiptronic kassa er da å chippe den ?

Holder det,så går jeg for det...Jeg er for godt vant med Hk..:)

Angående uorginale carbon lister..Jeg skal trekke de med 3M sin Di-Noc dry-carbon.Får kompisen handla in den M3'n fra statene så blir det komplett M3 interiør i min bortsett fra dashen.

Takker alle så langt for gode tilbakemeldinger og info.

Godt førsteintrykk av forumet:)

takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...