Gå til innhold

.


happY
 Share

Anbefalte innlegg

Bra at du ikke samtykket hvertfall.

Det dummeste du kan gjøre er å legge deg flat. Om de har bevis eller ikke, spiller ingen rolle.

Det kan jeg fortelle deg av egen erfaring.

Eneste som kan vitne mot deg i denne saken, er videoen. Men er ikke sikkert videon har fått med seg at det var du som kjørte. Heller ikke at det var din bil?

Bare nekt hele veien du, så skal det nok gå bra.

Men blir værre vis videon bra bensinstasjonen viser både at det var bilen din, og "deg"

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kremt.. Har en del erfaring me de rundkjøringene... Har blitt tatt av uniformert bil.. Men var mørkt så jeg så ikke at det var det..

Politimannen hevdet at det var minimum 15 runder og jeg sa den slapp på noe oljesøl da jeg skulle ut av rundkjøringen.. Fikk igjen lappen siden politiet ikke hadde bevis og jeg aldri hadde vært til noen fare.. Er bare og stå hardnakket på det at du aldri var et faremoment dersom dem har film og du får se den.. Sjekk å om det står at stasjonen er overvåket.. Ikke noe skilt der så får dem ikke brukt det som bevis uansett kor mye dem vil.. Stol på meg på den.. Stjal 5 dunker med spyler væske i fylla på morro.. De henla saken siden jeg fant ut at kameraene ikke var merket og de da ikke kan bruke beviset.. Skjønt ordnet ut med eier av stasjonen siden det var fyllestreker.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber jo om å bli tatt dersom du faktisk tar 15-20 runder i ei rundkjøring. En eller to ekstra kan vel mange med bakhjulsdrift bli fristet til, men da må man være klar over at man kan miste lappen dersom en blir tatt, og blir man tatt får man bare rett og slett godta det. Du har brutt loven, faktisk veldig klart og tydelig og da synes jeg du kan være mann nok til å tåle å ta bussen noen måneder i vinter. Så finner du deg kanskje en parkeringsplass å ta 15-20 runder på neste gang kontra å herje rundt på offentlig veg. Og dette har ingenting med alder å gjøre. Jeg er 22 og der har aldri falt meg inn å ta 20 runder i ei rundkjøring så lenge jeg har hatt førerkort. Det er å be om å miste lappen. Jeg er heller ikke perfekt, jeg dro på meg ei saftig fartsbot i fjor, men da forsto jeg at jeg hadde driti meg ut og kunne kun takke meg selv for at jeg plutselig var 7800kr fattigere. jeg prøvde ikke å vri meg unna pga. jeg var fullstendig klar over at jeg kjørte langt over fartsgrensen. Så godta konsekvensene som kommer når du driter deg ut å gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber jo om å bli tatt dersom du faktisk tar 15-20 runder i ei rundkjøring. En eller to ekstra kan vel mange med bakhjulsdrift bli fristet til, men da må man være klar over at man kan miste lappen dersom en blir tatt, og blir man tatt får man bare rett og slett godta det. Du har brutt loven, faktisk veldig klart og tydelig og da synes jeg du kan være mann nok til å tåle å ta bussen noen måneder i vinter. Så finner du deg kanskje en parkeringsplass å ta 15-20 runder på neste gang kontra å herje rundt på offentlig veg. Og dette har ingenting med alder å gjøre. Jeg er 22 og der har aldri falt meg inn å ta 20 runder i ei rundkjøring så lenge jeg har hatt førerkort. Det er å be om å miste lappen. Jeg er heller ikke perfekt, jeg dro på meg ei saftig fartsbot i fjor, men da forsto jeg at jeg hadde driti meg ut og kunne kun takke meg selv for at jeg plutselig var 7800kr fattigere. jeg prøvde ikke å vri meg unna pga. jeg var fullstendig klar over at jeg kjørte langt over fartsgrensen. Så godta konsekvensene som kommer når du driter deg ut å gå videre.

Tror også dette er forskjellig fra hvor man bor, her er det helt normalt at man prøver å ta mest mulig runder i rundkjøringene. Forståelig at det ikke er like normalt i større byer, men på bygda er det en norm. Sier ikke at det er kult, men det er bare noe man gjør. Trådstarter, bare stå for din sak og nekt, finn ut det med kameraene og prøv å vri deg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kan du jo også kontakte datatilsynet, for faktisk er det ikke lov å filme med opptak på offentlig vei, vet ikke om det hjelper deg men esso vil få påpek om og justere kamera og optaksområde, så da hjelper du jo sikkert neste "driftekongen" på tur :lol:

(litt off topic)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber jo om å bli tatt dersom du faktisk tar 15-20 runder i ei rundkjøring. En eller to ekstra kan vel mange med bakhjulsdrift bli fristet til, men da må man være klar over at man kan miste lappen dersom en blir tatt, og blir man tatt får man bare rett og slett godta det. Du har brutt loven, faktisk veldig klart og tydelig og da synes jeg du kan være mann nok til å tåle å ta bussen noen måneder i vinter.

Så godta konsekvensene som kommer når du driter deg ut å gå videre.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva man skal si her jeg.

Mye bra for og i mot i denne tråden.

Er nok noe i det at du har vel opplagt kjørt litt ulovlig, og må tåle straffen for det.. Det er ikke for moro skyld at vi har disse lovene. Men om du har vært litt hensynsfull, så synes jeg ikke du fortjener å miste lappen.. Men en bot er nok på sin plass!

Jeg har fått min del av dem, og de har jo aldri vært urettmessige heller.

Selv om man kan diskutere satser og grenser for de. Men det er en helt annen sak.

Og som det blir sagt, det er jo klare regler for hvor man kan filme og ikke, så det kan være at du nå slipper unna, fordi beviser er ofte vanskelige å fremstille, eller eventuelle øyenvitner.

For din skyld, så håper jeg jo det går bra. Men at du også kanskje tar dette til ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi du ikke tørr legge ut ix det! Skal bare fortelle deg at det er morro :wink:
"Som man reder, ligger man" :wink: Ser ikke helt poenget med å spøle rundt i en rundkjøring, men det er sikkert jeg som ikke skjønner noe...

Det er fordi du er for gammel det!! :wink:

Uoppdragne snørrunger, hele gjengen :evillol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk skal drite i å kommentere hvor dumt dette var.

Er ganske sikker på att 99,9% av de på forumet har vært over kortgrensa en eller annen gang, og det er like ulovlig selv om dere ikke har blitt tatt.

Om videoen viser att det er din bil og du er identifisert på den er du i trøbbel.

Men om ikke, må du nekte for alt det er værdt.

Da er jeg overbevist om att det går bra.

Som en tidligere har nevnt.

Ikke mas på de, men gå å krev lappen tilbake etter 3 uker om du ikke har hørt noe..

Lykke til!!

NB. Snakker av egen erfaring!!

Strafferabbatten er noe de bruker kun for å lure deg til å tilstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på att 99,9% av de på forumet har vært over kortgrensa en eller annen gang, og det er like ulovlig selv om dere ikke har blitt tatt.

Nåja, det er forskjell på å kjøre for fort også...

Veldig fint at man kjører ut av rundkjøringen hver gang det kommer bil og på den måten "viser hensyn", men problemet er den ene bilen du ikke ser komme. Er du i tillegg skikkelig heldig har de det like gøy og kommer i tillegg for fort eller noe annet "allment akseptert" som 99,9% av alle gjør...

Jeg for min del synes det er idioti å kjøre slik i en rundkjøring selv om jeg har gjort det selv da jeg ikke var "for gammel til slikt".

Finn en plass et sted eller whatever, men hold den kjøringen unna offentlig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politet tar lappen fra deg for å sette et eksempel, det er flott du kjørte ut vær gang det kom biler. men tenk hvis alle sku drive å sladde rundt å rundt i rundkjøringer hele kvelden, hadde jo blitt total kaos.. reglene må være så strenge.

Samme gjelder parkerings plasser, kjenne flere som har mistet lappen på tomme parkeringplasser langt utpå natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...