bmw730 Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Ja jeg har nå skjønt det sånn at 'cluster' er det engelske ordet for instrumentpanel, altså hele racket. Og å kjøpe det nytt antar jeg at vil komme på omtrent like mye som jeg kjøpte denne bilen for. Så det er vel fort vekk kun aktuelt å få fatt i et brukt et, og da ett fra en bil som rullet av samlebåndet etter februar 1989. Også var det det å oppdrive noen som kan programmere inn de riktige tallet i telleren da. Ok. da må vi finne det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw730 Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 Ja jeg har nå skjønt det sånn at 'cluster' er det engelske ordet for instrumentpanel, altså hele racket. Og å kjøpe det nytt antar jeg at vil komme på omtrent like mye som jeg kjøpte denne bilen for. Så det er vel fort vekk kun aktuelt å få fatt i et brukt et, og da ett fra en bil som rullet av samlebåndet etter februar 1989. Også var det det å oppdrive noen som kan programmere inn de riktige tallet i telleren da. Ok. da må vi finne det. Har lett i hele dagg jeg men finner ikke noen.. Men verksted klarer vel å programere tallene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillen Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 bmw verksted burde vel kunne programere sånt? evt sende det inn til bmw eller noen som kan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruckiania Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Jeg har hørt ett ubekreftet rykte om at BMW-verksteder helst ikke vil plukke på Km-tellere, men aner ikke om det stemmer. Jeg kan vel kanskje ta å opprette en ønskes kjøpt annonse her på forumet. Men, i artikkelen om dette pussige problemet står det at det blir feil å få en kodebrikke fra en bil med manueltgir inn i en med automatgir, men jeg som har manueltgir i sjueren min, blir det da krøll med en kodebrikke fra en bil med automat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruckiania Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Da opprettet jeg en ønskes kjøpt tråd http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1359467#1359467 Så da er det bare for deg bmw730 å melde interesse i den tråden for et panel fra en bil med lik konfigurering som din egen, om du ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruckiania Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Noen flere spørsmål, nummererer for enkelhetsskyld. 1. Er det noen som vet om det funker å sette inn en kodebrikke fra en bil med automatgir, inn i en bil med manuelt gir? I artikkelen står det: "Do check that it comes from the same type of vehicle. Getting the plug from a car with a manual box will disable the automatic gearbox program, getting a plug from a v12 into a R6 will mess up the fuel consumption" 2. Det siste der, betyr det at bensinforbruket blir endret, eller at forbruksmeteret vil vise feil om kodebrikken kommer fra en bil med V12? 3. I artikkelen står det at kodebrikken var lik fra feb. '89 til sept. '90, og at den brikken som tok over da var brukt ut bilens produksjonstid. Vil jeg kunne bruke et panel fra en bil produsert etter sept. '90, i min '87-mod.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruckiania Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Jeg er nødt for å bumpe denne da jeg så veldig trenger svar på spørsmålene over. Det er ikke så lett å finne ett panel fra en identisk bil, og jeg lurer på hvor stor forskjell det kan være før det blir seriøse funksjonsproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Oktober 25, 2009 Share Skrevet Oktober 25, 2009 kan ta kontakt med bmw og høre hva de har å si da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruckiania Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Ja det går jo an det, men jeg vet ikke hvor interessere dem er i å drive konsulentvirksomhet, uten at jeg har planer om å benytte meg av verkstedene dems. Pleier BMW å være greie sånn eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Oktober 27, 2009 Share Skrevet Oktober 27, 2009 eg var nede på bmw å spurte de, de sa bare at det var et ukjent problem for de. Det jeg eventuelt kunne gjøre var å bytte krystallen bak dekselet til et som fungerte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruckiania Skrevet November 4, 2009 Forfatter Share Skrevet November 4, 2009 Snakket med et par forskjellige BMW-teknikere idag jeg og og det var et ukjent problem for dem og. Men, krystallen, hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oldetek Skrevet November 6, 2009 Share Skrevet November 6, 2009 Hei! eg hadde engang en golf der km- telleren ikke virket, eller telleren virket , men ikke displayet så hadde ingen aning på hvor langt bilen hadde gått. Men eg fikk da bilen EU-godkjent likevel da. selvsagt best å få det ordnet, men du kan jo høre med et annet verksted om de vil godkjenne dette. Kan ikke skjønne at det skal være 2`er feil for det påvirker jo ikke om bilen er trygg i trafikken eller ikke. MVH. Ørjan:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet November 7, 2009 Share Skrevet November 7, 2009 Snakket med et par forskjellige BMW-teknikere idag jeg og og det var et ukjent problem for dem og.Men, krystallen, hva er det? den telleren bak kilometer telleren fikk jeg intrykket av, var en mekaniker der som hadde byttet det på en e34 han hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet November 7, 2009 Share Skrevet November 7, 2009 Står ikke noe om at trippteller skal virke ved eu kontroll. Nærmeste jeg kan finne i forskriften er punkt 7.3 som sier at hastighetmåler skal virke. http://www.lovdata.no/for/grafikk/sf-20 ... -01-01.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruckiania Skrevet November 8, 2009 Forfatter Share Skrevet November 8, 2009 Heh, se der. Så mye for å stole blindt på et godkjent verksted. Det var under punktet for hastighetsmåler de hadde plassert det at km-telleren ikke teller. Jeg tror jeg skal ta meg en telefon til dette verkstedet imorgen, å prøve meg på en anke eller noe. Mange takk, dette var uventet informasjon som forhåpentligvis vil sørge for at jeg snart kan kjøre lovlig rundt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå