Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
ESAB opprinnelig «Elektriska svetsningsaktiebolaget»

ESAB er en meget stor produsent av elektroder og sveiseutstyr

Det jeg mente var med esab var å sveise sperre :D

Skrevet

Trenger min 2002 mod E46 å smøre dørlåser osv også?

Har jo fjernstyrt sentral fra nøkkel.

eneste jeg vet som jeg IKKE skal er å bruke Autofold'n på speilene når det er kaldt :P

Skrevet

eneste jeg vet som jeg IKKE skal er å bruke Autofold'n på speilene når det er kaldt :P

Du bør smøre låsen iom. at det kan komme vann inn i den selvom du ikke bruker nøkkelen. Det er også greit å kunne bruke nøkkelen hvis fjernkontrollen skulle svikte. Du bør også være litt forsiktig med å bruke vindusheisene når det er frost eller når det har vært underkjølt regn. Vinduene fryser lett fast til listene og da er det fort gjort å ødelegge elektromotoren. Et annet tips er å ikke bruke håndbrekket hvis det er skikkelig kaldt utendørs... bremsen fryser lett fast den også. Sett bilen istedenfor i gear.

Skrevet

Du bør smøre låsen iom. at det kan komme vann inn i den selvom du ikke bruker nøkkelen. Det er også greit å kunne bruke nøkkelen hvis fjernkontrollen skulle svikte. Du bør også være litt forsiktig med å bruke vindusheisene når det er frost eller når det har vært underkjølt regn. Vinduene fryser lett fast til listene og da er det fort gjort å ødelegge elektromotoren. Et annet tips er å ikke bruke håndbrekket hvis det er skikkelig kaldt utendørs... bremsen fryser lett fast den også. Sett bilen istedenfor i gear.

Ja gode tips. Fort gjort å glemme seg på vinteren altså..

Skrevet
Kjør defensivt, ikke la antispinn og ABS gjøre deg overmodig, sørg for gode dekk (Nokian Hakka RSI kan anbefales på det varmeste), vask så ofte du har ork (spesielt i hjulhusene), ta oljeskift og smør dørlåsene med riktig fett/olje.

Det er det jeg kommer på i farta :)

Er det spesielt lurt med oljeskift før vinteren? hvorfor?

Skrevet

BMW på glatta er bare kos, ca 50/50 vektfordeling og stabilitet gir deg meget gode forutsetninger for en fin tur på glatt føre, jeg har aldri opplevd bilen som uforutsigbar, og jeg har eid flere bile oppgjenom åra bla SAAB 99 som var sagt å være go vinter bil.

Har du gode vinter hjul så er fremkomeligheten bedre en de fleste bakhulstrekkere.

Skrevet
Kjør defensivt, ikke la antispinn og ABS gjøre deg overmodig, sørg for gode dekk (Nokian Hakka RSI kan anbefales på det varmeste), vask så ofte du har ork (spesielt i hjulhusene), ta oljeskift og smør dørlåsene med riktig fett/olje.

Det er det jeg kommer på i farta :)

Er det spesielt lurt med oljeskift før vinteren? hvorfor?

Ny olje og nytt oljefilter gir motoren rasker smøring / oljetrykk når det er kaldt ute,

• 1 month later...
Skrevet

Blir første vinter for meg og bak rattet på en bmw om jeg beholder den, og med fersk lapp ganske så snart håper jeg :roll:

burde nokk invistere i 2 nye vinterdekk bake og om både bil og jeg skal komme helskinna ifra det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...