Andreasnicolai Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2009 Oj, mange svar! Ja må jo lekes litt på feks en parkeringsplass Er veldig spent på hvordan en så stor bil oppfører seg på glatt føre!
Peer Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Full gass på kontraen så har du det ; ) Lykke til!
NiklasJa Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Diffbrems (evt. esab) øker kjøregleden din om vinteren med omtrent 1000%. Hjelper deg også å komme frem på dårlig føre.
NiklasJa Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 ESAB opprinnelig «Elektriska svetsningsaktiebolaget»ESAB er en meget stor produsent av elektroder og sveiseutstyr Det jeg mente var med esab var å sveise sperre
Omnislash Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Trenger min 2002 mod E46 å smøre dørlåser osv også? Har jo fjernstyrt sentral fra nøkkel. eneste jeg vet som jeg IKKE skal er å bruke Autofold'n på speilene når det er kaldt
Fredrik Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Trenger min 2002 mod E46 å smøre dørlåser osv også?Har jo fjernstyrt sentral fra nøkkel. eneste jeg vet som jeg IKKE skal er å bruke Autofold'n på speilene når det er kaldt Du bør smøre låsen iom. at det kan komme vann inn i den selvom du ikke bruker nøkkelen. Det er også greit å kunne bruke nøkkelen hvis fjernkontrollen skulle svikte. Du bør også være litt forsiktig med å bruke vindusheisene når det er frost eller når det har vært underkjølt regn. Vinduene fryser lett fast til listene og da er det fort gjort å ødelegge elektromotoren. Et annet tips er å ikke bruke håndbrekket hvis det er skikkelig kaldt utendørs... bremsen fryser lett fast den også. Sett bilen istedenfor i gear.
Omnislash Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Trenger min 2002 mod E46 å smøre dørlåser osv også?Har jo fjernstyrt sentral fra nøkkel. eneste jeg vet som jeg IKKE skal er å bruke Autofold'n på speilene når det er kaldt Du bør smøre låsen iom. at det kan komme vann inn i den selvom du ikke bruker nøkkelen. Det er også greit å kunne bruke nøkkelen hvis fjernkontrollen skulle svikte. Du bør også være litt forsiktig med å bruke vindusheisene når det er frost eller når det har vært underkjølt regn. Vinduene fryser lett fast til listene og da er det fort gjort å ødelegge elektromotoren. Et annet tips er å ikke bruke håndbrekket hvis det er skikkelig kaldt utendørs... bremsen fryser lett fast den også. Sett bilen istedenfor i gear. Ja gode tips. Fort gjort å glemme seg på vinteren altså..
///stian Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Du skal ikke tenke på at du har en stor bil, d merker du nesten ikke. Har kjørt E-39 2 år på rad nå, og jeg storkoser meg
håk Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Kjør defensivt, ikke la antispinn og ABS gjøre deg overmodig, sørg for gode dekk (Nokian Hakka RSI kan anbefales på det varmeste), vask så ofte du har ork (spesielt i hjulhusene), ta oljeskift og smør dørlåsene med riktig fett/olje. Det er det jeg kommer på i farta Er det spesielt lurt med oljeskift før vinteren? hvorfor?
E46Johnny Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 BMW på glatta er bare kos, ca 50/50 vektfordeling og stabilitet gir deg meget gode forutsetninger for en fin tur på glatt føre, jeg har aldri opplevd bilen som uforutsigbar, og jeg har eid flere bile oppgjenom åra bla SAAB 99 som var sagt å være go vinter bil. Har du gode vinter hjul så er fremkomeligheten bedre en de fleste bakhulstrekkere.
E46Johnny Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Kjør defensivt, ikke la antispinn og ABS gjøre deg overmodig, sørg for gode dekk (Nokian Hakka RSI kan anbefales på det varmeste), vask så ofte du har ork (spesielt i hjulhusene), ta oljeskift og smør dørlåsene med riktig fett/olje. Det er det jeg kommer på i farta Er det spesielt lurt med oljeskift før vinteren? hvorfor? Ny olje og nytt oljefilter gir motoren rasker smøring / oljetrykk når det er kaldt ute,
Nagin Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Blir første vinter for meg og bak rattet på en bmw om jeg beholder den, og med fersk lapp ganske så snart håper jeg burde nokk invistere i 2 nye vinterdekk bake og om både bil og jeg skal komme helskinna ifra det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå