Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
I motor sin test kjører di vel på en isbane i finald da?

Godt mulig de gjør det når de skal teste egenskapene på is, hva med det? Ellers så pleier de å teste på alt ifra baner til vanlig vei...

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Mange av disse dekktestene er kjøpt og betalt av de store dekkprodusentene,dette er også bevist av diverse motorblader,for eks auto&motor tysk og ett svensk motormagasin,så tro ikke blindt på disse testene,jeg bor i østfold,der er det ikke behov for pigg,hadde jeg for eks bodd i hallingdal hadde jeg nok kjørt med pigg hele vinteren

Skrevet

Ser at det er mange som har synspunkter på dette men hvor mange av dere har kjørt på både pigg og piggfritt og kan sammenligne? Har et inntrykk at her blir det mye synsing. Tester eller ikke tester. Skal man mene noe om piggfritt så må man kjøre på det en stund. Det nytter ikke og si at kompisen kjenner en som har kjørt piggfritt.

Skrevet
Ser at det er mange som har synspunkter på dette men hvor mange av dere har kjørt på både pigg og piggfritt og kan sammenligne? Har et inntrykk at her blir det mye synsing. Tester eller ikke tester. Skal man mene noe om piggfritt så må man kjøre på det en stund. Det nytter ikke og si at kompisen kjenner en som har kjørt piggfritt.

Enig.

Har kjørt mange år på piggfritt før jeg gikk over til pigg, og har stått fast stort sett bare på isføre. Da har jeg hatt kjettinger eller lignende å hjelpe meg med. Er likevel ikke i tvil om at piggdekk er bedre enn piggfritt som vinterdekk både med tanke på sikkerhet og fremkommelighet.

Så får man diskutere da om hvor ofte det er kun våte vinterveier og ikke is og snødekke. For min del har kjøring tidlig på morgenen da det ofte er ispartier, samt en fjellovergang, gjort at jeg har gått over til piggdekk.

Jeg forstår igrunnen i liten grad argumentene om at man kan kjøre piggfritt fordi det ikke er vinterveier bare vått føre og at man kan la bilen stå når det først er en isdag etc. Da bør man jo kjøre med sommerdekk hele året da, for de har da vitterlig bedre egenskaper på vått føre enn piggfrie vinterdekk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...