Gå til innhold

Drivverk Revet av..


KimJuhani
 Share

Anbefalte innlegg

Åja, jeg fant ut idag at alt smellinga bak i bilen var at festene var røket tvers av fra ramma.. Tar vel en god 20 timers jobb for en fagman det?

Men da bestiller jeg deler fra turner motorsport i usa =)

Noen som har den bøylen som beskytter for drivverket? Den som er av alumunium :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikser nok bmw for deg. De pleier å være veldig kurante på slike tilfeller. Det er 10 års utvidet garanti på det, men det har hendt at eldre biler enn det har fått det fikset også :)

Tar nok ikke 20 timer for en fagmann, tar ca 6-7 timer å gjøre det selv i garasjen ihvertfall.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW bytter vel hele gulvet bak så tar nok litt tid.

Får du det ikke på garanti så er det sikkert en del som kan ta det på privaten :wink:

Hvilken bøyle? BMW skaffer sikkert. Dårlig med brukte deler til E46 :wink:

njm2e4cvql8x1deh5kwu.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikser nok bmw for deg. De pleier å være veldig kurante på slike tilfeller. Det er 10 års utvidet garanti på det, men det har hendt at eldre biler enn det har fått det fikset også :)

Tar nok ikke 20 timer for en fagmann, tar ca 6-7 timer å gjøre det selv i garasjen ihvertfall.... :)

Vet ikke om du er fagmann jeg, men Tronrud bil i Dammen hadde bilen min i 14 dager for å repareredenne skaden på bilen min. Nå hadde de riktignok en del sykdom i den perioden - skulle vel ha brukt ca 1 uke på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du er fagmann jeg, men Tronrud bil i Dammen hadde bilen min i 14 dager for å repareredenne skaden på bilen min. Nå hadde de riktignok en del sykdom i den perioden - skulle vel ha brukt ca 1 uke på jobben.

Om du setter jobben hos bmw så bytter de hele gulvet bak. Dette er jo veldig unødvendig, det beste er å få noen andre enn bmw til å sveise dette. Også lage noen forsterkningsplater i samme slengen.

Jeg og en kamerat brukte 6-7 timer på å heise ned hele bakakslingen på en e30, sveise tre fester, lage forsterkningsplater og sveise på de, lakkere og drikke kaffe, for så å montere igjen. Er en veldig kurant jobb, som alle med middels kunnskap om bil kan gjøre. Er ikke så ille som folk skal ha det til :) Er ikke så altfor stor forskjell fra e30 til e46...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del vesentlige forskjeller på E30 og E46 da... Selvfølgelig mye samme jobben, men m vel demontere en del mer inni E46 for å forhindre brann osv?

Hva er det solid greiene du snakker om kim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del vesentlige forskjeller på E30 og E46 da... Selvfølgelig mye samme jobben, men m vel demontere en del mer inni E46 for å forhindre brann osv?

Ikke vet jeg, men kan ikke se noen grunn til at det skal være så altfor mye mer jobb... Uansett, gjort på en dag. Så sant man vet hva ett sveise apparatt er såklart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...