^th0mas^ Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 Min streiker hele tiden, så tenkte jeg skulle prøve å rense ledningene før jeg gir opp håpet og kjøper ny. 1. Er det mulig å ta ut panelet uten å måtte fjerne rattet? 2. Er ledningene loddet fast i panelet, eller er det bare å stikke ut og inn? 3. Hvor får jeg tak i rensespray til ledningene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriss11 Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 Hei. Ja jeg bytter det på en e36 jeg hadde. Jeg måtte av med rattet. Hadde airbag ratt. For å løsne Airbagen sitter det 2stk torks skruer i bakkant. Bak Airbagen sitter skruen du løsner rattet med. Instrumentpanelet sitter med 3 klips bak, De var ikke lodda. Men ta av minuspolen på batteriet før du evt startet med jobben:) Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 Klarer fint å få ut panelet uten å ta av rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 Hvis du har høydejusterbart ratt så går det ann å få ut instrumentet uten å fjerne rattet. Har gjort det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 Har tatt ut intrumentet uten å ta ut rattet. Har det "store" rattet med airbag. Du må dra fram instumentet fram først,bruk en liten flattrekker og vippe kontaktlåsen til siden på pluggene bak der. Er 3 stk. Jeg drar inst. ut til høyre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 Ikke noe problem uten å ta av rattet, selv uten høydejustering. Kan være en fordel å ta ut lysbryteren/ventilasjonen på venstre siden slik at du kan ta en hånd inn der. Denne sitter med 1 skrue opp underfra. Det er som sagt 3 klips du må vippe opp for å dra ut kontakten, er ikke så lett å forklarer framgangsmåten men du skjønner det når du begynner.. Jeg gjorde forøvrig dette med hendene også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå