Zaphod Skrevet Oktober 10, 2009 Skrevet Oktober 10, 2009 Er det en eller to lambdasonder på en m43TUB19?
aottesen Skrevet Oktober 10, 2009 Skrevet Oktober 10, 2009 Har du samme tomgangen som meg? Hele bilen står og røkker fra side til side, med den frekkeste V8-tomgangslyden i historien. Ser- og høres ut som en gammel amerikaner. Mistenker at det er lambdaen min som er i ferd med å ta kveld i allefall. Den drar nøkkete under akselerasjon, og som sagt, tomgangen er ikke -helt- etter boken ..
BMW-Coupe Skrevet Oktober 10, 2009 Skrevet Oktober 10, 2009 Har du samme tomgangen som meg?Hele bilen står og røkker fra side til side, med den frekkeste V8-tomgangslyden i historien. Ser- og høres ut som en gammel amerikaner. Mistenker at det er lambdaen min som er i ferd med å ta kveld i allefall. Den drar nøkkete under akselerasjon, og som sagt, tomgangen er ikke -helt- etter boken .. Har hatt samme problem med min ( Når jeg hadde E36, 320ci) å da var det faktisk dynamoen av alle ting. Bilen rykket å hadde den høyeste lyden du kan tenke deg omtrent. Jeg var sikker på at motor begynte å ta kvelden.
Lillen Skrevet Oktober 10, 2009 Skrevet Oktober 10, 2009 Hadde samme problemet på en bil jeg kjøpte meg nå. Byttet lambda, og den ble god som gull =)
Kenzuke Skrevet Oktober 10, 2009 Skrevet Oktober 10, 2009 min 520i hadde også slike problemer. Jaget voldsomt på tomgang. Jeg koblet vekk lambasonden, og den slutta. (Når man kobler denne vekk, skal hjernen gå på et nødprogram hvor den bruker rik blanding uansett). Kobler du den vekk, og opplever at den slutter å jage, så er det bare å bytte lamb.
^th0mas^ Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 Da holder jeg en knapp på lambdasonde som skal styre bensin/luft blandingen. Om denne gir hjernen info om at den må pøse på mer bensin vil motoren gå ustabilt og du vil få tykkere eksos som følge av blandingsforholdet. Bingo! I går hadde jeg bilen hos mitt lokale BMW-verksted. Fikk beskjed om at lambdasonde var defekt.
Zaphod Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Bra du fikk ordna det Tipper på det samme hos meg å for den ustabile tomgangen og røyken gir seg ikke
^th0mas^ Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 Det er bare å bytte. Jeg måtte betale 2300,- for en slik diagnose, og nå kommer ny sonde og kanskje montering i tillegg.
Zaphod Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Er vel verdt og nevne at GS skal ha 2425 kr for hver av Lambdasondene mens Koed skal ha 995 for den regulerende og 1144 for den monitorerende... Dette gjelder for min E46 318 da.
scoot Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Tips; http://cgi.ebay.de/Lambdasonde-Lambda-S ... 5d24dacb45 På ebay tyskland selges slikt for under 500lappen _ferdig_ fraktet. ( dog moms i tillegg hvis du ikke kan hente pakken på posten i sverige f.eks )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå