Gå til innhold

Datasprut! Hvilke, hvordan, hvor!!? Enklest, billigst best!?


Superbeetle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ute etter å kjøpe et datasprut, enten komplett med tenning eller evt kun innsprutet.

Bilen det skal monteres på har en singel forgasser orginalt, men har doble spjeldhus på hånden.

Jeg er helt blank på slikt, så hadde hjulpet med litt tips og innspill..

Eks hva trenger jeg til å kun bygge om til innsprøytning og beholde org tenning?

Det jeg kommer på foreløpig er spjeldhusene, bensinpumpe og dyser.

Jeg må vel også ha noe som styrer luft/bensin forholdet..Men hvordan gjøres det på en bil med doble spjeld/innsug (boxer motor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har Vipec på min S50B30 og det funker veldig bra synes jeg. Det har innebygd map sensor.

Koster 10000kr ferdig montert hos PPF i sverige, men det selges i norge også.

10.000 for sprut og montering?

Når fikk du denne prisen?

Veit om flere som har vært der ( og de er gode kunder) og de har betalt mere enn 10 ferdig kobla. Det er jo gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Vipec på min S50B30 og det funker veldig bra synes jeg. Det har innebygd map sensor.

Koster 10000kr ferdig montert hos PPF i sverige, men det selges i norge også.

10.000 for sprut og montering?

Når fikk du denne prisen?

Veit om flere som har vært der ( og de er gode kunder) og de har betalt mere enn 10 ferdig kobla. Det er jo gratis

Den prisen betalte jeg 11.05.09.

Er ikke jeg god kunde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Vipec på min S50B30 og det funker veldig bra synes jeg. Det har innebygd map sensor.

Koster 10000kr ferdig montert hos PPF i sverige, men det selges i norge også.

10.000 for sprut og montering?

Når fikk du denne prisen?

Veit om flere som har vært der ( og de er gode kunder) og de har betalt mere enn 10 ferdig kobla. Det er jo gratis

Den prisen betalte jeg 11.05.09.

Er ikke jeg god kunde?

Har ikke sagt du ikke er, men tviler på at du får den prisen vis du kun skal ha sprut hos de. Siste person jeg kjenner var der.. Eller står der nå, har lagt igjen 50.000 kr pluss sprut og han måtte betale litt over 12000 norske inkl montering.

Må jo si du er utrolig heldig, men uansett trur jeg ikke de har samme priser til hver enkel person, dette går nok veldig opp og ned.

Så man må nok beregne mere enn 10.000 inkl montering, det var det eneste jeg skulle frem til.

Vi var der i sommer å måtte betale 16000 svenske inkl en MSD coil ferdig koblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Vipec på min S50B30 og det funker veldig bra synes jeg. Det har innebygd map sensor.

Koster 10000kr ferdig montert hos PPF i sverige, men det selges i norge også.

10.000 for sprut og montering?

Når fikk du denne prisen?

Veit om flere som har vært der ( og de er gode kunder) og de har betalt mere enn 10 ferdig kobla. Det er jo gratis

Den prisen betalte jeg 11.05.09.

Er ikke jeg god kunde?

Har ikke sagt du ikke er, men tviler på at du får den prisen vis du kun skal ha sprut hos de. Siste person jeg kjenner var der.. Eller står der nå, har lagt igjen 50.000 kr pluss sprut og han måtte betale litt over 12000 norske inkl montering.

Det vet jeg lite om, men det var den prisen jeg betalte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skal frem til at det blir feil ovenfor trådstarter at du sier det koster 10.000 når han kansje må betale mere.. tviler ikke på deg!

Du er sikkert en utrolig god kunde eller bekjent.. Eller ekstremt heldig

Når jeg anbefaler Vipec så må jeg jo ta utgangspunktet i hva jeg betalte.. Jeg vet ikke hva andre har betalt. Kan jo være jeg var heldig med valutaen når jeg var der... Det spiller jo en rolle.

Men samme det.. Poenget var egentlig at jeg anbefalte Vipec datasprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hvordan man juster. Somregel vil man har mere effekt når man setter på datasprut så den bruker mere drivstoff, spesielt med hard kjøring. Gassresponsener bra.

Jeg kjører uten LMM og lamda. Bunndraget er litt dårligere enn originalt, men den går mye bedre ifra 4000 omdr og oppover til sperra.

Styrer ikke vanos.

Jeg er veldig fornøyd.

Har fjernet hele vanosen nå og satt på 296gr kammer så skal bli morro å se hvordan den blir når jeg får mappet den opp igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Autronic sm4 og er fornøyd med dette bortsett fra at jeg har hatt litt forstyrrelser /fusk på bastøferja. Hørte nå på radio at dette er et problem på mange nye biler og er noe kabler i bakken som lager elektromagnetisk stråling.

Dette er et bra sprut ,men dyrt ga vel bortimot 30000kr for det med alle givere og alt inkludert. Ser vel i ettertid at dette er noe stiv pris, men fikk brukbart med hjelp og oppføging av krb som jeg kjøpte d av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Autronic sm4 og er fornøyd med dette bortsett fra at jeg har hatt litt forstyrrelser /fusk på bastøferja. Hørte nå på radio at dette er et problem på mange nye biler og er noe kabler i bakken som lager elektromagnetisk stråling.

Dette er et bra sprut ,men dyrt ga vel bortimot 30000kr for det med alle givere og alt inkludert. Ser vel i ettertid at dette er noe stiv pris, men fikk brukbart med hjelp og oppføging av krb som jeg kjøpte d av

Autronic sm4 har en liten svakhet med dårlig kontakt i sokkelen til chippen. De anbefaler å ta ut chippen og legge på litt kontakt fett på chip beina.

Ellers er sm4 også er bra sprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...