Gå til innhold

E39 528i Touring


mandresen
 Share

Anbefalte innlegg

Først, en STOR takk til alle her på forumet! Jeg har brukt det flittig til å lese meg opp på BMW, hovedsakelig E39, da jeg aldri har eid, eller for den sak skyld, kjørt en BMW før! Her på forumet er det masse kunnskap og iveren for å hjelpe andre er stor. Så nå er det min tur til å legge ut min BMW.

Here it goes:

Kjøpte meg min første BMW i sommer, og angrer ikke et sekund. Dette er bil nummer 2 da vi er avhengig av 2 biler, og de bilene jeg har hatt før denne som bil nr2 er corollaer og Yaris. Altså små biler med enda mindre motorer, dvs fornuftig (snakker altså om kostnader :D ).

Men denna gangen var det nok, har aldri eid en 6’er før og aldri vært i nærheten av 200HK, så nå var tiden inne. Og for en bil, jeg slår knapt på stereoen når jeg kjører på jobb, det er så deilig lyd fra bilen, og bedre skal det forhåpentligvis bli.

Det er vel på tide å introdusere bilen, det er en svart 528 touring M-sport, shadow-line som har gått 138000km og blitt tatt godt vare på opp igjennom årene av 1 eier. Det finnes ikke rust på den og jeg har fått tektylbehandlet bilen i sommer for å stå i mot saltsuppa som vi har her i Trondheim.

Jeg har brukt en del penger på den til service slik at den skal være i tipp topp stand, alle 4 traversforingene, nytt baklukehengsel (det ene var skjeft), ny nøkkel, toppdekselpakning, gjennomgang til bakrutepusser som hadde låst seg og byttet begge belgene bak da den ene var punktert og sev luft) Forrige eier hadde storservice på den rett før han solgte den, og da ble bremser og bremseskiver byttet, ABS giver byttet, 1 hjullager byttet, termostathuset byttet og håndbrekk fikset.

Jeg har også satt på nye felger og sommerdekk 19” med 235/35-19 og så har jeg fått på nye vinterdekk på de gamle felgene som var med bilen (BBS felger) det ble Dunlop Graspic DS2 - 235/45-17. Har montert full defa warm-up pakke med fjernkontroll og fått sota alle vinduene og byttet frontruta til en med UV-coating. Så det begynner å hjelpe, men nå er lommeboka tom og videre oppgraderinger kan ta litt tid, desverre :( .

EDIT: De vinterdekkene jeg kjøpte var livsfarlige. Bilen skled ukontrollert i svinger selvom jeg hadde gåfart på bilen, jeg følte meg rett og slett ikke trygg med disse dekkene. Jeg fikk heldigvis byttet disse da til Yokohama dekk og betalte bare netto pris imellom. Så stor takk til Hanebo og Sortvik i trondheim.

Videre planer, som jeg sikkert kommer til å spørre dere til råds om er:

M-fanger foran

M-fanger bak

M speil

Facelift lykter foran og bak (det er vel bare Hella som gjelder, eller finnes det andre merker som er bra?? Har hørt at Depos er bra??)

Bytte/lakkere/foliere trelistene innvendig (men vet ikke hva jeg skal gjøre)

Sette inn Flexifuel slik at jeg kan kjøre på E85 og få 10-20% flere HK

Sportluftfilter

Effektpotte (har tenkt på Simons sin, andre forslag med god/bedre lyd??)

Har også et stort ønske om å bytte innsugsmanifold og chipe den, men det kommer nederst på listen.

Og bilder hører jo med, så her er noen bilder:

Med sommerfelger:

kw3woc36r72phdtlmozr.jpg

5lvyj8yl3fmw259bmg87.jpg

bittnjvpa0c7zkmarpuz.jpg

32xvhe5chnmrfv5s5aso.jpg

zzvhb00byb9y586wdwr2.jpg

Med vinterfelger:

izduc8x0zfom83psue39.jpg

mhgfrfgphjtsrezru3fu.jpg

Og interiøret:

t0nayf1hzuk9f1xhce58.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil! Ser jo ekstremt velholdt ut, og virker som om du gjør en meget godt jobb selv også.. :)

Jeg for min del, syns du skulle beholdt de orange blinklysene jeg, for å skille deg litt ut, samtidig som jeg syns det er fint med litt farger på en ellers svart bil.. Jeg ville heller senket bilen litt.. ;) Se om du finner den svarte e36 coupeen her inne med orange blinkers, så forstår du hva jeg mener. Tror det er "springsteen" sin? 316 eller 318 elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldingene, det er artig med velholdt bil.

Det blir facelift oppgradering på BMW'en min bare det blir litt penger til overs, og jeg holder på Hella sine lykter men de er så dyre at det blir en liten stund å vente.

Når det gjelder mine trelister innvendig, hva tror dere om dette settet:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... %26ps%3D63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mycket pen femmer med riktig motor. De er ikke så verst, de vinterfelgene dine :wink: Kan det stemme at jeg så denne bilen i Fossegrenda i dag tidlig? Møtte en sort touring med de samme BBS felgene.

Det kan nok godt stemme, var nok på vei til jobben. Ja, BBS felgene er fine de, og de satt på bilen som sommerfelger når jeg kjøpte bilen, men ville ha noen andre felger til sommerbruk og da gjør BBS'en seg jo godt som vinterfelg.

Ja, 2.8 literen er virkelig en fin maskin, bare få på sportsluftfilter og en effektpotte bak så kommer nok go'lyden også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...