AlXz Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Tips? Skrudd løs skruen som holder skiva. Brekket er av.., kan fint snurre rundt med hånda.. Slått som f med hammer, osv.., men får den ikke av :S Gjelder en 320 e36. Skivebremser bak.
S.Arnesen Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Stikk ett mandig skrujern inn bak skiva og vipp utover. Bytta bak på en z4 for noen uker siden, da måtte jeg jokke og stå i lenge for å få av skivene... Men vær litt forsiktig hvor du setter skrujernet også, så du ikke skader håndbrekket
Superbeetle Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 og eller ankerplaten.. Er det ikke slike gjengete hull hvor du kan sette inn to 8mm bolter?
Flatshift Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Håper du har skrudd av kalipper hehe slå på baksiden av skiva med en middels hammer. fra begge sider. pleier å løsne da.
AlXz Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Brekk og ankerplate/bremseskjold skal byttes.., så det går nok greit sånn sett Er ikke flere hull i skiva enn til navet (hjulbolter) samt bolten til å feste skiva med mener jeg..
Lars89 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Skru inn brekket helt gjennom et hull i skiva og finn en større slegge.
AlXz Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Hehe.,.., merkelig det der.. men litt motivasjon herfra så funka det med 2-3 hammerslag så datt den av xD Takk
AlXz Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Forresten.. Greiest å kappe skjoldet her? Nødvendigå sveise/punkte det sammen igjen etterpå?? (sitter jo skruer på hver side av der bremse-skoene (til brekket) er festet både oppe og nede). Har ikke tilgang på sveiseapp.. Ang håndbrekket. Funker det greit å gjøre slik?? 1. Slakke vaiere 2. Montere nye bremsesko, fjærer osv 3. Dytte på plass skivene 4. Justere justeringsskruen slik at nav med hjul er "låst" ved håndkraft, og slakke opp 2-3 hakk igjen? (bruke skrutrekker gjennom hull i nav) 5. Stramme inn slakk i vaiere 6. Stramme inn vaiere slik at hjul låses greit, og brekk ikke henger på. Tips ang dette?
Superbeetle Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Jeg har pleid å kappe skjoldet der iallefall Har ikke gjort annet enn å skru det fast igjen... Håndbremsjustering kan jeg ikke hjelpe med, syntes håndbrekket til E36 er dårlig uansett Men høres ut som en grei framgangsmåte..
AlXz Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Ok En siste ting. Bør skiven lakkeres utenpå trommel delen?? Eller er den "ferdig behandlet" slik den er uten at den begynner å ruste?? Vil det "hvite" endre farge elns?
turn-in Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Orginaldeler ser jeg. Den bør lakkeres. Det er bare grunning.
Lars89 Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Bør lakkes da det ruster fort H.brekk-innstillingene så veldig riktig ut, men bare juster til det butter helt imot og du ikke klarer mer på punkt 4
AlXz Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2009 Da var det meste på plass.., bare justering igjen.. Men skivene skraper i skjoldene? :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå