Gå til innhold

Tyskland tur! BMW service


håk
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, skal ta meg en tur til tyskland for å ta en skikkelig sjekk på bmw'en. Litt for turens skyld og litt etter det jeg har hørt om priser...

Noen som har gjort det og kan fortelle litt? Vanskelig, lett? verdt det? tenker på full service, bytting av foringer, olje, firehjuls kontroll, pluss alt annet som måtte dukke opp...

Kanskje noen har en reiserute å anbefale, eller et spesielt verksted?

Takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta storservice neste sommer i Tyskland. Sånn jeg har forstått det på svigerfar ( som er tysk og bor utenfor Berlin) så må du nesten avtale på forhånd med verksted hva du ønsker å ha gjort i tillegg.. :)

Jeg overlater den biten til han, bare leverer bilen og forventer å få den fiks ferdig. Kvikk og fin :D

Men skal spørre han jeg, hva storservice inneholder hos ett bmw verksted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen skal ringe gammer'n i kveld ;) Regner med å få noe info da..

Edit:

Da har vi snakka med sviger... Og det som er vanlig er at man ber om full sjekk og bytter det som evt må byttes.

Eller du vet på forhånd hva du ønsker å gjøre/bytte.

Er ikke vanlig med "standrard" service som vi er vant til her hjemme.

:)

Jeg kommer til å be om full oljebytte på girkasse, motor, diff, sjekke regkjede, bytte alle reimer, påfyll/sjekk av AC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok viktig å sjekke nøye hvilket verksted du bruker i Tyskland; siste test var bedrøvelig for BMW; se artikkel:

http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... 35113.html

4 av 8 verksteder som ble testet falt altså igjennom og BMW har aldri hatt så dårlig resultat noensinne...

men det finnes gode verksteder også; det gjelder tydeligvis "bare" å finne dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at når dere likevell er der, ta dere en tur innom BMW`s hovedkontor:D

Lett å kjenne igjen vertfall:

4awxr1vweb54p8r62kv7.jpg

BMWs hovedkontor Vierzylinder i München i Bayern er en futuristisk bygning som forestiller fire sylindre. Ved hovedkontoret ligger en av konsernets bilfabrikker og BMW-museet BMW Welt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var litt skremmende, trodde de var mer serriøse i Tyskland enn her!? :S

Som jeg ble fortalt av min svigerfamilie med venner, hold deg unna verkstedet i de store byene. Hold deg til små byer for der "alle kjenner alle"... ;) Dårlig rykte er ikke gøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen skal ringe gammer'n i kveld ;) Regner med å få noe info da..

Edit:

Da har vi snakka med sviger... Og det som er vanlig er at man ber om full sjekk og bytter det som evt må byttes.

Eller du vet på forhånd hva du ønsker å gjøre/bytte.

Er ikke vanlig med "standrard" service som vi er vant til her hjemme.

:)

Jeg kommer til å be om full oljebytte på girkasse, motor, diff, sjekke regkjede, bytte alle reimer, påfyll/sjekk av AC.

Okei, det høres jo greit ut, visste han hva din service ca ville komme på da? eller hva tror du?

Huff, kjipt å støte på et useriøst verksted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svigerfar sa på telefonen i stad;

Ber du om full sjekk sjekker de bilen. Når du kommer tilbake får du en liste over ting som de fant bør utbredes. Foringer, forstillingsdeler etc etc. Så er det opp til deg å bestemme hva de skal bytte :)

Kort sagt, kanskje umulig å gi deg en pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...