Gå til innhold

Ny bil, bmw 325 eller 525?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal nå snart gå til innkjøp av førstebil, det blir enten en 325i eller en 525i!

Kunne dere begrunnet litt om hvorfor jeg bør velge akkurat en 325 isteden for en 525 og omvendt?

Prisklassen er vell maks 40 lapper..

Thomas!

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

Som førstebil ville jeg styrt unna begge. Har ikke bruk for så mye effekt når man er fersk bak rattet. Forsikringssummen er også alt for høy for en 18-åring.

Skrevet

Joda, du kan godt si det at jeg ikke trenger den mengden med effekt.. Men jeg klarer fint å kjøre meg ihjel i en Toyota Yaris også.. Man må tenke litt med hode også, finns alt for mange folk i trafikken som aldri skulle vært der..

Men nå er det sånn at jeg har lyst på bakhjulstrekk og litt power..

Forsikring er ikke så ille, eller hvis jeg skulle hatt den på meg hadde det koster 30 lapper fort, men skal registrere på fatters + sånn at 18 åringer kan kjøre bilen.. Da blir det rundt 4000~. Så det er ikke så ille.

Thomas.

Skrevet

Skal vel ha flaks hvis du får en 325/525 i bra stand for under 40 lapper. Tror jeg ville vurdert å gå opp i priklasse eller ned i motorstørrelse.

Skrevet

finner vel en grei førstebil til den prisen. ligger flere på finn. førstebil trenger da ikke være 100% strøken. litt rust må man regne med på de gamle bilene der. skal man ha strøkne biler kommer man langt opp i prisstigen ja. da er de gjærne renovert.

Skrevet

Jeg hadde e30 325 som første bil og har den enda. Var i grøfta et par ganger forje vinter, men det hadde nok skjedd med en 316 også :wink:

Ellers er forsikringa 7000,- i året på fattern med 50% i If.

Men jeg ville heller valgt 525 hvis jeg var i den prisklassen der, mye lettere å finne en bra 5 serie innenfor den prisen.

Selv betalte jeg bare 24000,- for 325'en min, men den har blitt dyr etterhvert forde. Har blandt annet måtte bytte motor, girkasse pluss en del andre ting og når man ikke har mulighet til å skru sjøl blir det fort mye penger av det.

Skrevet

Er nok letter å finne en E34 som ikke er herjet med gjerne litt eldre folk som har eid den også. Har erfaring kjøpte en 525 fra ei eldre dame hun hadde kunn brukt merkeverksted. Har ikke erfaring fra E36,men er jo mere ungdomsbil med alt det fører med seg.

Kjærringa har en av de siste E46 2005,men jeg foretrekker min E34 fra 91 framfor den iallfall.

Skrevet

Ja, er det jeg starta tenke på at 325 er ofte kjørt av mange yngre folk da = grisekjørt nesten alltid fins unntak..

Men har vell følelsen av at også eldre folk kjører e34..

Skrevet

E36 325i er så godt som alltid godt kjørt og bakhjula har alltid gått mye lenger enn forhjula :wink:

Blir jo rimelig forskjellige biler med tanke på comfort og ytelse, men ville valgt E36 da det finnes mye og gromme deler til de :wink:

Skrevet

smak og behag! Etter ha kjørt en del 3-serie har jeg endelig gått over til 5 serie. angre ikke et sek. E34 har overrasket meg positiv. Er gamle biler som er artige å kjøre. Føler du får mer for pengene. E34 veier noen kg mer men 2,5l gjør jobben sin! føler ikke at jeg er noe sinke i trafikken, heller førstemann ut av lyskrysset :)

Skrevet

Jeg ville valgt en e34. De ligger på en fin pris hos finn, de er litt billigere å forsikre (221kr i året hos gjensidige :wink:) og de sparker godt når det trengs. Etter min mening er også e34 finere å se på enn e36, no offence! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...