Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dritt lei av at bilen er like forbanna kald om morgenen selv om den har nådd driftstemp. Ruser jeg opp litt (1500 og oppover) blir det varme. Drar jeg motoren høyt på turtall kommer det skikkelig varme, altså varmere enn det som kommer om jeg kjører med normalt turtall. Strålen ut av radiatorhullet ser helt grei ut etter som jeg kan se. Har lufta uten at det hjalp. Hva skyldes dette?

Synes det er ganske harde slanger, men har ellers ingen problemer med motortemp under kjøring eller på tomgang. Må etterfylle en skvett vann en sjelden gang riktignok. Hva tror dere?

Skrevet

Stå i den bratteste bakken du kan finne.. så lufter du. Mange ganger sitter det bobler langt inne i sysremet som ikke kommer ut så lett. Da hjelper det å stå oppover.

Skrevet

hei, jeg å har problemer med dette, men med meg kommer det ikke varme i det hele tatt, tempraturen på motoren e bra, og det er kjølevæske. Men også lysa til abs og asc lyser, det e vell ikke noen sammenheng?

Skrevet

Fikk også nylig dette problemet med min. Tenkte jeg først skulle sjekke kjølevæskenivået før jeg gjorde noe spesielt, men den var fin som den bruker å være. Motortemp er rett på og sliter ikke med noe varmgang der.

Det jeg gjorde var at ved gjennomkald motor, så fylte jeg på kjølevæske et godt stykke over kaldmerkinga på radiator, og siden da (1,5uke) har varmeapparatet fungert glimrende siden av en eller annen grunn.

Skrevet

Hmm rart. Den har vært sånn før også, men da var det for lite frostvæske pga. lekkasje, men nå ligger den strøkent på kald streken når motor er kald.

Sirkulasjonspumpa er vel kun for lufting med tenninga på? Skal vel ikke gå den når motoren går?

Skrevet

når termostaten var dårlig på min e39, ble det varme i apparatet ved tomgang men ikke ved kjøring. ved kjøring kjølte den altså for mye, og klarte ikke å få opp tenpen. da så jeg jo det på tempnåla i dashen.

vil tro at det er en dårlig pumpe. er ikke sikker på om det er egen pumpe til varmeapparatet(??) eller luft i systemet.

men sånn sett, en termostat koster nesten ingenting og er kurrant å skifte selv... billigste å begynne med hvertfall.

Skrevet

Tviler på at e36 har egen sirkulasjonspumpe.

Da må den isåfall ligge inne i varmeapparatet en plass, for mellom motor og torpedo sitter kun en vannventil, som styres med skrubryteren(e) inne i bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...