Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal montere kupevarmer til helgen i E46. Er det ferdige hull i torpedoveggen på passasjer siden ? Må jeg rive ned en masse greier under hanskerommet ? - Tok en rask titt i går - og det var en god del mindre oversiktlig enn på min gamle E36 Compact. Tips mottas med takk!

Skrevet

Skru ut hanskerommet. Mener å huske at det er 6 eller 7 skruer. Under "stativet" til forskjellige bokser og moduler bak hanskerommet er det en gummigjennomføring som går ut i motorrommet. Har du E46 med batteri fremme sitter gjennomføringen under batteriet. Har du batteriet i bagasjerommet ser du gjennomføringen med en gang du ser nedi.

Skrevet

TRengte ikke å skru ut noe som helst på min e46. Om du ser i det rommet på passasjer siden i motorrommet så ser du en gjennomføring i torpedoveggen. Der kan du bare klippe av en liten gummi bit, så kan du dytte ledningen inn i coupe'n...

Skrevet

Men da må du lirke ledningen ned fra oppsiden av platen som er under hanskerommet. Siden gjennomføringen er oppfor dekelset.

Det er ikke stress å skru ut hanskerommet. Bare skru ut de skruene jeg nevnte. De finner du når du åpner hanskerommet. 3 eller 4 bortover øvre del, en på hver side litt lang inni, og en under helt ute med døra.. Nøkk ut og du har hanserommet ute. Tar deg 1.5 minutt ;)

Skrevet
Men da må du lirke ledningen ned fra oppsiden av platen som er under hanskerommet. Siden gjennomføringen er oppfor dekelset.

Det er ikke stress å skru ut hanskerommet. Bare skru ut de skruene jeg nevnte. De finner du når du åpner hanskerommet. 3 eller 4 bortover øvre del, en på hver side litt lang inni, og en under helt ute med døra.. Nøkk ut og du har hanserommet ute. Tar deg 1.5 minutt ;)

ikke nødvendig, da den plata ikke går helt inntil torbedoveggen, så det er veldig enkelt å bare stikke fingrene imellom teppet og plata og dra ned ledningen. Om det i det hele tatt trengs, de bilene jeg har gjort det på så har man sett ledningen etter å bare ha tredd den inn i foringen i veggen...

Skrevet

Tusen takk for tips. Kupèvarmer er på plass. Gikk som en drøm. Tok for sikkerhets skyld ut hanskerommet. Batteriet står bak så gummiforingen stod å gapte mot meg i motor rommet. Stripsa fast kabel her og der. Tok den ut i høyre hjulbue og inn gjennom kanalen til kjøling av bremsene. Dro støpselet rett ut gjennom de nedersete rillen i nedre grill.Står som en påle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...