lasse.johns1 Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Hei Skal montere kupevarmer til helgen i E46. Er det ferdige hull i torpedoveggen på passasjer siden ? Må jeg rive ned en masse greier under hanskerommet ? - Tok en rask titt i går - og det var en god del mindre oversiktlig enn på min gamle E36 Compact. Tips mottas med takk!
StigJ Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Skru ut hanskerommet. Mener å huske at det er 6 eller 7 skruer. Under "stativet" til forskjellige bokser og moduler bak hanskerommet er det en gummigjennomføring som går ut i motorrommet. Har du E46 med batteri fremme sitter gjennomføringen under batteriet. Har du batteriet i bagasjerommet ser du gjennomføringen med en gang du ser nedi.
lasse.johns1 Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 Ai.. "Skru ut hanskerommet" Mener du innmaten ? eller må jeg ut med hele skiten? - Batteri er bak.
steinar84 Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 det er jo ikke noen sak å ta ut hanskerommet. er edt vanskelig er det mulig du burde sette bort jobben.
S.Arnesen Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 TRengte ikke å skru ut noe som helst på min e46. Om du ser i det rommet på passasjer siden i motorrommet så ser du en gjennomføring i torpedoveggen. Der kan du bare klippe av en liten gummi bit, så kan du dytte ledningen inn i coupe'n...
StigJ Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Men da må du lirke ledningen ned fra oppsiden av platen som er under hanskerommet. Siden gjennomføringen er oppfor dekelset. Det er ikke stress å skru ut hanskerommet. Bare skru ut de skruene jeg nevnte. De finner du når du åpner hanskerommet. 3 eller 4 bortover øvre del, en på hver side litt lang inni, og en under helt ute med døra.. Nøkk ut og du har hanserommet ute. Tar deg 1.5 minutt
S.Arnesen Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Men da må du lirke ledningen ned fra oppsiden av platen som er under hanskerommet. Siden gjennomføringen er oppfor dekelset. Det er ikke stress å skru ut hanskerommet. Bare skru ut de skruene jeg nevnte. De finner du når du åpner hanskerommet. 3 eller 4 bortover øvre del, en på hver side litt lang inni, og en under helt ute med døra.. Nøkk ut og du har hanserommet ute. Tar deg 1.5 minutt ikke nødvendig, da den plata ikke går helt inntil torbedoveggen, så det er veldig enkelt å bare stikke fingrene imellom teppet og plata og dra ned ledningen. Om det i det hele tatt trengs, de bilene jeg har gjort det på så har man sett ledningen etter å bare ha tredd den inn i foringen i veggen...
lasse.johns1 Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 Tusen takk for tips. Kupèvarmer er på plass. Gikk som en drøm. Tok for sikkerhets skyld ut hanskerommet. Batteriet står bak så gummiforingen stod å gapte mot meg i motor rommet. Stripsa fast kabel her og der. Tok den ut i høyre hjulbue og inn gjennom kanalen til kjøling av bremsene. Dro støpselet rett ut gjennom de nedersete rillen i nedre grill.Står som en påle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå