Gå til innhold

SLETT!


 Share

Anbefalte innlegg

Nei... 16,18,18is og 20 går om hverandre... 25-->M3 er like...

skal du ha stor på "liten bil" må du har mellomaksel og bytte over flensene på diffen... Så alltid diff og mellomaksel fra donor og flensene fra DIN bil :-)

Jeg byttet fra 320 diff til 325... så vet det går... men liten diff på din Monica er tull! Knekker mye fortere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... 16,18,18is og 20 går om hverandre... 25-->M3 er like...

skal du ha stor på "liten bil" må du har mellomaksel og bytte over flensene på diffen... Så alltid diff og mellomaksel fra donor og flensene fra DIN bil :-)

Jeg byttet fra 320 diff til 325... så vet det går... men liten diff på din Monica er tull! Knekker mye fortere :P

aha, har ikkje så god greie på nett detta men veit at det står "stor" på no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... 16,18,18is og 20 går om hverandre... 25-->M3 er like...

skal du ha stor på "liten bil" må du har mellomaksel og bytte over flensene på diffen... Så alltid diff og mellomaksel fra donor og flensene fra DIN bil :-)

Jeg byttet fra 320 diff til 325... så vet det går... men liten diff på din Monica er tull! Knekker mye fortere :P

Går ut i fra at "liten" diff betyr åpen diff? Den "store" er da med sperre eller snakker vi kun størrelse på diffhus?

Er vel annen utveksling avhenger av motorstørrelse? Hva blir forskjellene hvis jeg bytter til en 318 / 320 diff på min 318is?

Må kanskje bytte diff, og det er ikke akkurat mange 318is differ til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at "liten" diff betyr åpen diff? Den "store" er da med sperre eller snakker vi kun størrelse på diffhus?

Er vel annen utveksling avhenger av motorstørrelse? Hva blir forskjellene hvis jeg bytter til en 318 / 320 diff på min 318is?

Må kanskje bytte diff, og det er ikke akkurat mange 318is differ til salgs.

Da går du utifra feil. Liten betyr liten og stor betyr stor... Du kan få brems på både den lille og den store... Og det heter ikke sperre, men BREMS :P

Sperre kommer kun i en utgave og det er 100% låst/sveis diff.

Utvekslingen er lik på 316-320 (1:3.45) 325 og m3 (3.0) har 1:3.15, 328 har vel 1:2.9X eller noe slikt.

Du kan velge alt fra 316-320 diff på din is! Men å få tak i en med 25% brems er jo bedre, men koster vesentlig mer ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at "liten" diff betyr åpen diff? Den "store" er da med sperre eller snakker vi kun størrelse på diffhus?

Er vel annen utveksling avhenger av motorstørrelse? Hva blir forskjellene hvis jeg bytter til en 318 / 320 diff på min 318is?

Må kanskje bytte diff, og det er ikke akkurat mange 318is differ til salgs.

Da går du utifra feil. Liten betyr liten og stor betyr stor... Du kan få brems på både den lille og den store... Og det heter ikke sperre, men BREMS :P

Sperre kommer kun i en utgave og det er 100% låst/sveis diff.

Utvekslingen er lik på 316-320 (1:3.45) 325 og m3 (3.0) har 1:3.15, 328 har vel 1:2.9X eller noe slikt.

Du kan velge alt fra 316-320 diff på din is! Men å få tak i en med 25% brems er jo bedre, men koster vesentlig mer ^^

Grei info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...