aton Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Har eit problem i bakenden på E39`en.... Kjennes ut som eg kjører på vaskebrett, hopper opp og ned som ei kanin? var på værksted å dei kunne ikkje finna noko gale bortsett fra slark i ein bærearm så den blei skifta og samtidig skifta eg alle dempere og fjære med puffer og puter og lager osv. dette gjalp ikkje. Kjøpte nye dekk på sommer 255/40-18 på 10" felg bak, det hjalp ikkje og når eg bytta til nyballanserte vinetrhjul 16" så blei det verre...fenomenet er verst mellom 90 km/t og 110km/t. Kan det vera foringer? Gjer snart opp.... Please help...
Bonden Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Da er det vel di velkjente traversforingene 4 stk av del nr 2.
jojr Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Jeg hadde samme problem på min, det ristet veldig bak i små dumper, hadde man noe liggende i bagasjerommet som klirret, hørte man det hele tiden uten å kjenne det også, og ristingen forplantet seg i hele bilen, Byttet de 4 foringene bak og bilen ble noe helt annet å kjøre, Min var en e 39 touring, Byttet på verksted da jeg tror dette er litt kronglete jobb om man ike har mye verktøy til disposisjon. betalte rundt 6000 kr for dette
aton Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2009 Hmmm da må eg bestille traversforinger eg da... Finnest det noen sinte foringer eller er det godt nok med orginale...?
///Naitsirk Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Holder med orginale =) Trur ikke du får tak i annet heller... Skal gjøre samme jobben selv ganske så snart..må bare få lagd meg verktøy først http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1373136#1373136
jojr Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Ja tror også det holder i massevis med orginale,
DieselVegard Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Det første jeg gjorde med bilen min da jeg kjøpte den, var å bytte disse fire store foringene. Bilen ble som ny. Da hadde den gått 150K.
Maloi Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Regner med du har en E39 tour? Har ikke sett en E39 sedan som har hatt det problemet enda.. å kjøper du foringene på koed sparer du noen 1000kr
Otis Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Koed selger kun orignale dem også, men de koster jo bare 429,- tror jeg det var for stykket. Jeg sparte rundt 4200,- på dette, ved å gjøre det selv.
aton Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2009 Takker for svar! Har TOURING ja... Tenkte eg skulle gjera detta sjøl... må eg ned med heile traversen eller kan de byttes på bilen med rette verktøyet? Tips til hvordan kjøpe/lage dette verktøyet??
The StigMeister Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Har samme problemet selv, men da vet jeg hva som er problemet
///Naitsirk Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Hei =) Tar meg den frihet å sitere det svaret jeg fikk av fliid da jeg spurte om dette... På det problemet, traversforinger, så bruker jeg samme metode som autopower . Å kjøpe original verktøy / dreie til dette er unødvendig. Gjengestang og store skive , avdrager og to muttere . Da har man alt man trenger. Traversen er så tung at den faller ned tilstrekkerlig ved å løsne de bakerste / fremste festene. Original verktøyet er kun en jålete måte og gjøre det på samme måte som autopower. Står du på bukk så er bruken av en girkasse jekk mer nyttig enn enn vanlig girkassejek, til å presse foringen inn igjen. Siliocn spray i gode mengder samt banking på alu godset rundt foringen, mens du skrur, det kan være ett meget godt hjelpemiddel.
PIIIPower Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Siden ///naitsirk er så kjip med linker kan jeg sende den til deg.. http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=188
///Naitsirk Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Ligger link inne på mitt tidligere innlegg hehe
PIIIPower Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Ligger link inne på mitt tidligere innlegg hehe aiii... jaja.. alt kan repeteres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå