Gå til innhold

"Risting" BMW E39 TOURING


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eit problem i bakenden på E39`en....

Kjennes ut som eg kjører på vaskebrett, hopper opp og ned som ei kanin? var på værksted å dei kunne ikkje finna noko gale bortsett fra slark i ein bærearm så den blei skifta og samtidig skifta eg alle dempere og fjære med puffer og puter og lager osv. dette gjalp ikkje.

Kjøpte nye dekk på sommer 255/40-18 på 10" felg bak, det hjalp ikkje og når eg bytta til nyballanserte vinetrhjul 16" så blei det verre...fenomenet er verst mellom 90 km/t og 110km/t. Kan det vera foringer? Gjer snart opp....

Please help...

Skrevet

Jeg hadde samme problem på min, det ristet veldig bak i små dumper, hadde man noe liggende i bagasjerommet som klirret, hørte man det hele tiden uten å kjenne det også, og ristingen forplantet seg i hele bilen, Byttet de 4 foringene bak og bilen ble noe helt annet å kjøre,

Min var en e 39 touring,

Byttet på verksted da jeg tror dette er litt kronglete jobb om man ike har mye verktøy til disposisjon.

betalte rundt 6000 kr for dette

Skrevet

Hmmm da må eg bestille traversforinger eg da... :(

Finnest det noen sinte foringer eller er det godt nok med orginale...?

Skrevet

Regner med du har en E39 tour? Har ikke sett en E39 sedan som har hatt det problemet enda.. å kjøper du foringene på koed sparer du noen 1000kr ;)

Skrevet

Koed selger kun orignale dem også, men de koster jo bare 429,- tror jeg det var for stykket.

Jeg sparte rundt 4200,- på dette, ved å gjøre det selv.

Skrevet

Takker for svar! Har TOURING ja...

Tenkte eg skulle gjera detta sjøl... må eg ned med heile traversen eller kan de byttes på bilen med rette verktøyet?

Tips til hvordan kjøpe/lage dette verktøyet??

Skrevet

Hei =)

Tar meg den frihet å sitere det svaret jeg fikk av fliid da jeg spurte om dette...

På det problemet, traversforinger, så bruker jeg samme metode som autopower . Å kjøpe original verktøy / dreie til dette er unødvendig. Gjengestang og store skive , avdrager og to muttere . Da har man alt man trenger. Traversen er så tung at den faller ned tilstrekkerlig ved å løsne de bakerste / fremste festene. Original verktøyet er kun en jålete måte og gjøre det på samme måte som autopower. Står du på bukk så er bruken av en girkasse jekk mer nyttig enn enn vanlig girkassejek, til å presse foringen inn igjen. Siliocn spray i gode mengder samt banking på alu godset rundt foringen, mens du skrur, det kan være ett meget godt hjelpemiddel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...