Odd-M Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Ved pådrag skjer det ingenting. Ingen murring, ingen kutting, ingen hopping, ingen "juksing". Forbruksmåleren beveger seg heller ikke når jeg gir mer gass. Nekter å dra over 3000 rpm selv om jeg gir full gass i nøytral/park. I motbakker klarer den ikke å dra og jeg mister bare farten. Av og til klipper den til noen tideler og drar som normalt, før den går tilbake til samme fuskingen. Den går kjempefint og normalt så lenge jeg ikke forsøker å akselerere. Tips?
Kjennern Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Pumpe feil? Når jeg slet med dyser så var det ikke slik den oppførte seg hvertfall. Da likte den å ha høy RPM for at den skulle gå noe jevnt. En diagnose er vel ikke feil uansett?
Tore Diesel Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Mulig den kan få slike symptomer når inlinepumpen tar kveld. Da min tok kveld, fikk jeg den ikke over 3500 omdreininger, men jeg hadde ikke akkurat samme symptomer som du da.
huldra66 Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Hadde noenlunde samme symptom da luftmengde måler tok kveld på min 525tds. Kunne være helt fin for så og kutte tvert ett tidel eller over lengre tid. Var lett og sjekke , bare koble fra LMM og kjør uten, bilen blir litt sløvere men drog helt jevnt uten rykking / fjusking. Jeg hadde vakkel/loddefeil på en transistor inne i LMM, loddet selv og den ble bra. Hilsen Terje
Gjest Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Er ikke gasspedalen din som tuller da? Ettersom det kun er dårlig drag? Er jo elektronisk så en diagnose hadde ikke vert dumt. da slipper du spekkulasjoner:)
Odd-M Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2009 Bilen skal inn til verksted for diagnose og feilsøk i morgen. Jeg mistenker også LMM eller gasspedalen. Tror ikke det er pumpe eller dysefeil ettersom den tidvis går helt fint.
Odd-M Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2009 Koblet fra kontakten til LMM. Merket ingen forskjell så tror ikke det er den som feiler. Mistenker gasspedalen, en eller annen sensor eller en av dieselpumpene.
Tommy Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Har en kjenning som hadde slike symptomer, å da var det partikkelfilteret som var tett (sensoren som skal varsle om dette virket ikke) Da ble det så mye mottrykk, at det endte opp med ødelagt manifoild pakning, og en del smeltede plastdeler i motorrommet, pga for stor varmeutvikling.
DannyRS Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Du koblet fra LMM, og det var ingen forandring? Det vil vel si at LMM ikke har noen funksjon, ergo ikke helt i orden..? Fikk du lest av feilkoder i dag?
Odd-M Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2009 Når man kobler fra LMM skal de gå i en "universal" modus og være kjørbar, men ikke optimal. Jeg koblet fra men merker ingen endring, ergo drar jeg konklusjonen med at det ikke er der problemet ligger. Har ikke fått kjørt den til verksted ennå grunnet jobbreise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå