vic66 Posted October 20, 2009 Posted October 20, 2009 Har en 520d 136 hk med 250k på telleren. har netopp skiftet olje og filter på motoren, tidligere har jeg brukt shell sin helsyntetiske olje, denne gangen fylte jeg på agip helsyntetisk longlife olje, problemet er at av og til når jeg starer motoren får jeg advarsel på kjørekomputren "stopp oilpresure low" når jeg øker turtallet forsvinner advarselen, jeg får også advarsel om lavt oljenivå når jeg stopper motoren, oljenivået viser max når jeg peiler oljen, problemet dukket opp etter oljeskiftet. Har ingen andre problemer ingen ulyder, oljeforbruk eller slikt, har noen en formenig om hva som er galt ? takknemelig for alle svar.
Fuzzy Posted October 20, 2009 Posted October 20, 2009 Stod nøkkelen i tenninga/tenninga i posisjon I når du byttet oljen? Se i så fall denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=132552
vic66 Posted October 21, 2009 Author Posted October 21, 2009 Takk for den, er det noen flere forslag?
Otis Posted October 21, 2009 Posted October 21, 2009 Det er vel det eneste som kan være feil, såvidt jeg vet. Du har bare en oljenivå/trykk sensor.
Recommended Posts