Tor e46 Skrevet Oktober 23, 2009 Skrevet Oktober 23, 2009 Hei godtfolk! Sliter med en raslelyd når jeg starter motoren. Den er ganske metallisk og varer 30-40 sek når motoren er kald. Er det noen her inne med samme problem? gjelder forøvrig en e46 med m52 motor. Byttet pakning på vanosen (beisansystems), vannpumpe og alle løpe/strammehjul Hørt at EGR ventilen kan lage litt lyd på disse bilene når motoren er kald. har ikke satt meg inn i hva/hvordan den fungerer. Er det også sånn at det kan være strammeren til registerkjede som begynner å bli litt slapp, tette oljekanaler..? kjører på 10-40 olje. Er motorrens noe å vurdere?? Mvh Torstein.
SIG Skrevet Oktober 23, 2009 Skrevet Oktober 23, 2009 Hadde slik rasling i min gamle E46. Viste seg å være så enkelt som et defekt eksosfeste. Ga rasling ved tomgang og lett pådrag på lave turtall. Så fort eksosen ble varm (mindre enn 1 minutt) ga det seg. Var visstnok et kjent problem på disse bilene.
Tor e46 Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2009 Hmm, lyden er i front av bilen.. hvilket feste er det snakk om? får kun fram lyden ved 2-3000rpm.
^th0mas^ Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Ja, har lest gode erfaringer med f.eks en flaske Tunap!
wabby Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 SIG skrev: Hadde slik rasling i min gamle E46. Viste seg å være så enkelt som et defekt eksosfeste. Ga rasling ved tomgang og lett pådrag på lave turtall. Så fort eksosen ble varm (mindre enn 1 minutt) ga det seg. Var visstnok et kjent problem på disse bilene. Har det samme på min E39, mistenker et varmeskjold på eksosen eller noe annet skit. Må få sett på det.... en vakker dag.
Beta Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Del nr 1 på bilde har en liten tendens til å knekke.Du vil da få en "rasle lyd" Denne er fra 5er men ser ganske lik ut på 3er. Delen som fester eksos sammen med kasse. På 3 serie.
StigJ Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Del 2 på nederste bildet knakk hos meg. Rasla på ca. 2000 rpm. Bytta del 2 og 3 med tilhørende bolter
Random Hero Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 hei, har likt problem som deg. det kommer noe risting å ikke helt normale lyder fra motor, jeg vet at eksosen min ikke her helt bra, men det er ikke den som er feilen...
Tor e46 Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2009 Dette sitter jo midt under bilen, lyden jeg har kommer fra fronten på motoren.. Er det noe der som kan være ødelagt? mistenker noe sånt som strammeren til registerkjede..!
SIG Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Når jeg hadde raskelyden, hørtes det også ut som det kom fra en plass rett under motoren. Trodde også at det var strammer'n til registerkjedet. Kan desverre ikke fortelle deg hvilket eksosfeste som var defekt, da det var bmw-verkstedet som fant feilen og fikset den. Fikk inntrykk at det var langt fremme.
SSM Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Skal jo være ganske døv viss du ikke hører forskjell på om det kommer fra under bilen eller fra motoren. Tor skriver jo at der kommer fra fronten på motoren! Jeg vil si at det kan være strammeren som er litt slapp ja! Jeg hadde det på min S14 og. Bytta til S50B32 strammer så kom den seg. Er jo ikke dyre saken å bytte, så lenge det er greit å komme til så er det jo verdt forsøket. Om ikke så har du hvertfall ny strammer
Tor e46 Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Tror jeg skal prøve å bytte strammer og ta en motorrens. Da burde ting bli bedre! men er det en kurrant jobb å bytte strammer? er det bare å lirke den av? Må vel ikke ha noe spesialverktøy? Har bytta vanosen det var 0 stress så da strammeren, ganske greit plassert så det blir vel samme prosedyre!?
SSM Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Jeg kan ikke gi noe konkret svar på det, men på min S14 var det bare å skru den ut og skru inn den nye. Måtte til med lang 32mm pipe, som var det verste med hele byttet. Var ingen som hadde det noen plass!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå