Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dette er en sak som henger sammen med avviklingen av Phønix Bildemontering, hvor Per Amund Rustad ikke har fulgt opp på en rekke lovkrav. Innslaget i TV2-nyhetene viser da også, at flere av disse verneværdige bilene står på Phønix Bildemontering.

Se også http://www.fylkesmannen.no/fagom.aspx?m ... id=1187568

Ved avgjørelsen er det lagt vesentlig vekt på at:

¿det ikke er etablert rutiner for levering av farlig avfall iht. avfallsforskriftens § 11-8.

¿oppsamlingsplassen er pr i dag ikke klar for mottak av vrak og ordinær drift fordi det er for mange vrak inne på plassen (100 mer enn tillatt). Vrakpressing er ikke blitt utført innen fristen 01.03.05.

¿innehaver har ikke hatt oversikt over hvor mange biler som stod på plassen. Fylkesmannen foretok en grovtelling ved befaringen 21.06.05 og kom til ca 600. Eieren mente dette var for mange, men har senere bekreftet tallet etter egen fintelling. Antall biler ved mottak er pr. 15.06.05 oppgitt til 599, herunder 103 som ikke er vrakmeldt. Av 496 vrakmeldte biler er 227 miljøsanert, dvs. at det står 269 vrak som ikke er miljøsanert. Det er tidligere oppgitt 200 usanerte vrak. Grensen for antall upressede vrak er 400.

¿ bru over Fura må forsterkes for å sikre regelmessig tilgang på vrakpressing.

Betyr dette at han har skaffet seg disse bilene gjennom å si at han skal presse dem? Og så griner han når kommunen kommer for å gjøre jobben hans? Eller misforstår jeg dette helt?

I så fall får jo saken en særdeles radikal endring uansett hva en personlig burde mene tidligere :P

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Utvilsomt mange sjeldne godbiter i "samlingen" hans. Men de er ikke verdt en krone der de står. Jeg tviler derimot ikke på at han hadde en "plan" da han anskaffet seg det første, andre og tredje kjøretøyet, men da det bikket et visst antall mistet han definitivt kontroll, og ikke minst planene.

8931_306148275105_779800105_9342388_2050292_n.jpg

5'er!

Skrevet

Ser på facebook sida at han fyren på død og liv ikkje skal selge noken av bilane :stupid: ,,,FFS

Når han har samla på bila i 20-30 år og bere latt dei stå ute på den måten, så treng ein ikkje mykje IQ for og sjå at slaget er tapt og at det er 99% sikkert at bilane vert ståande i 30 år til...

Syns fyren heller burde sett på de her som ein mulighet og prøvd og få ei avtale med komunen , så han iallefall hadde fått dekka litt av transporten til nermeste bilpresseri.

Bra tiltak av løten kommune.PGA den hagen ser fan ikkje klok ut.. :applause:

Skrevet

få kasta søppla før det forurenser hele området.

ellers må han bygge en svæær garasje han kan ha de i eller gi de vekk til fok som vil bygge opp gamle klassikere.

støtter faktisk kommunen på denne her, skal han ikke gjøre no med de, ser det bare jævli stygt ut og burde skjems.

og ja har han noen prosjekter å vise til ? som er satt i stand ?

Skrevet
få kasta søppla før det forurenser hele området.

ellers må han bygge en svæær garasje han kan ha de i eller gi de vekk til fok som vil bygge opp gamle klassikere.

støtter faktisk kommunen på denne her, skal han ikke gjøre no med de, ser det bare jævli stygt ut og burde skjems.

og ja har han noen prosjekter å vise til ? som er satt i stand ?

Helt enig...

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg for min del syns dette er for jævlig. greit at han ikke klarte å resturere alle bilene. men det var ikke hensikten med alle heller. Har forstått det hvis han har bodd i et boligfelt. Men mannen har stor tomt nermest i skogen.Å de bilene der sjenerer ingen. Dette er noe denne mannen tydeligvis brenner for,og er hans hobby. Alle hadde blitt forbanna om staten hadde kommet å "brennt opp frimerkesamlingen" eller hva det måtte være. Sier mye om det søppellandet vi lever i. Blir mere og mere frustrert over dette landet!.

Skrevet
Jeg for min del syns dette er for jævlig. greit at han ikke klarte å resturere alle bilene. men det var ikke hensikten med alle heller. Har forstått det hvis han har bodd i et boligfelt. Men mannen har stor tomt nermest i skogen.Å de bilene der sjenerer ingen. Dette er noe denne mannen tydeligvis brenner for,og er hans hobby. Alle hadde blitt forbanna om staten hadde kommet å "brennt opp frimerkesamlingen" eller hva det måtte være. Sier mye om det søppellandet vi lever i. Blir mere og mere frustrert over dette landet!.

helt enig!

Skrevet

har spør han om å kjøpe mange bilene også, får bare til svar: disse skal tas vare på til museum 8-)

kjekt å få de pressa enn å selge til en som tar vare på dem....

Skrevet

fanken.. hedemark er jo kommunist fylke nr.1 og da..

Men se på fylkesmannens uttallese:

"Så det var ingenting utenom det vi gjorde i dag, sier Steinar Østlie hos fylkesmannen i Hedmark.

– Men Rustad hevder han nå blir ruinert?

– Ja, det kan kanskje skje."

Jeg SKJØNNER ikke hvor folk på død og liv skal stemme ikke-borgerlig. Neste i Hedemark blir vel mat kuponger og at alle skal bo i statlig eide kliss like leligheter med 10m2 friareale pr medlem av husstanden.. bare for at ingen skal ha mer en andre...

Skrevet

Virker som denne personen er helt evneveik. Er jo det samme som å samle på skrot - men om han eier all den jorda så er det jo mer penger i den enn alle de bilene til sammen. Merkelig sak..

Skrevet
har spør han om å kjøpe mange bilene også, får bare til svar: disse skal tas vare på til museum 8-)

kjekt å få de pressa enn å selge til en som tar vare på dem....

Ja forstå det den som kan..

Har vært borti et par av samme type her, det skal heller ruste opp enn å selges.

Skrevet

Greit at det er for jævlig at bilene ruster opp.det er en ting. men jeg reagerer på at Staten skal bry seg om hva vi eier og hvordan vi lagrer det..Å at de går inn å ta det bort fra eieren.Det har ingenting med bilenes skjebne å gjøre. Helt sykt at systemet er slik, Og at de "kan" gjøre det.Eieren bør få bestemme selv hvordan han oppbevarer eiendelene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...