Gå til innhold

Bedre lyd i BMW's 2.8 l double vanos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg en Z3 Coupe nå som jeg er veldig fornøyd med, bortsett fra lyden. Med orginaleksos kan man knapt nok høre den. Er det noen der ute, selvsagt er det det, som har montert sportseksos på tilsvarende bil evt E36/46 - 328?

Hva anbefaler folket? I utg punktet hadde jeg bare tenkt å bytte bakdemperen, og la resten forbli orginalt. Det er jo endel forskjellige merker der ute; Magnaflow, Remus, Hamann, Hartge, Eisenmann og sikkert flere. Ønsker litt hvass/skarp lyd, gjerne med litt "burbling" når gassen blir sluppet.

Må være lovlig så den går igjennom EU

Hittil har jeg vel blitt anbefalt Eisenmann Race potte....

Noen andre forslag?

Skrevet

Kjørte med Eisenmann på min E46 328CI, perfekt lyd i mine ører :) Stille og diskre i det daglige, med en herlig snerrelyd ved pådrag og turtall.

Skrevet

Hagenisse sin z3 2.8 syntes jeg har en helt spesiell lyd. Sjekk:

Edit: slik merklig krrrrruuu lyd når han girr på. Merker endel andre 2.8 litere har slik også men ikke helt i nærheten. Hva den mannen har av eksos anner jeg ikke. Den mannen også er også helt overleggen av hva angår de bane kjøringer jeg har sett, på de bane treff jeg har vært på.

Skrevet
Hagenisse sin z3 2.8 syntes jeg har en helt spesiell lyd. Sjekk:

Edit: slik merklig krrrrruuu lyd når han girr på.

Kompressor :twisted:

Heheh neida.

Om du godtar litt brumming til vanlig så er scorpion en potte som lager veldig god lyd, konfilter med varmeskjold må du og skaffe deg, du burde ikke klage på lyden etter dette.

Eisenmann er noe av det beste men koster også mer samt må lages før du får det så har litt lang leveringstid.

Skrevet

Enig med LianLi.

Eisenmann gir kanskje den beste lyden, men koster mest.

Har selv Scorpion bakpotte på M3'n min og er kjempe fornøyd med den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...