Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp det jeg tenkte også...

Den andre bilen er den som er avbildet på side 1 i denne andre tråden min

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=124314

Den er finere i interiøret da, men automatkassa har nettopp havarert på den.. Så isåfall blir den kjøpt med nyoverhalt kasse.

I tillegg er jo omreg. avgiften på den øverste 8400 kr, mens på den med automat som er reg i 1997 er det bare 1500. Så sparer jo på en måte 7000 kr. på å velge den med automat og skinnseter..

valget er ikke lett:p

Skrevet

Den TF-registrerte har i tillegg til steptronic også shadowline, 2 soners klima, rails og skinn med varme i setene.

Den KT-registrerte er mer eller mindre helt renskrapet for utstyr, så jeg synes valget er ganske lett jeg...

Skrevet

Husk imidlertid at M51D25 motoren på 143 HK i bl.a E39 525tds nå begynner å bli en relativt gammel konstruksjon. Den stammer fra 1991 og har ikke moderne tekniske fasiliteter som f.eks common-rail og sofistikert høytrykkinnsprøytning. Effekten er derfor relativt lav og i en tung bil som E39 525tds gir det utslag i form av dårlige akselerasjonstider (0-100 Km/t på 10,7 sekunder) og en ikke alt for god drivstofføkonomi (et gjennomsnitlig forbruk på 0,83 liter/mil ved blandet kjøring - manuell gearkasse).

Motoren er imidlertid svært driftsikker og kan du leve med en relativt lav effekt og dårlig drivstofføkonomi får du absolutt en fin bil med en E39 525tds.

M51D25 motoren anno 1998 (rekkesekser på 2498 cm3) yter forøvrig 143 HK ved 4600 rpm og 280 Nm ved 2200 rpm. Dagens N47D20 motor (rekkefirer på 1995 cm3) som bl.a er montert i E90/91 318d yter 143 HK ved 4000 rpm og 300 Nm ved 2000 rpm.

Skrevet

hvis automatkassa blir overhalt, kan jeg da kjøre trygt noen tusen km? bilen har jo chip, men anbefales vel å fjerne den?

finnes det ikke en annen kasse som passer da? fra 540i eller noe? må da finnes erstatning for den dårlige tds-kassa???

Jeg skjønner ikke hvorfor de kassene skal ryke, på amerikanske biler med muskelmotorer er det jo bare automat, på drag f.eks med Mustang osv er det jo bare automat som holder for alle kreftene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...