Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobba på Opel-verksted før og kan ikke akkurat si jeg er sjokkert. Kvalitet og holdbarhet er fremmedord...

Bra historie :D

Skrevet

"Nå kjører vi Toyota så da kommer vi trygt hjem" ja ja! synes nå at jeg leste en plass at Avensis og RAV4 toppet statistikken over biler med mest feil.

Vi har kjørt rundt skandinavia og godt nedover i Tyskland og hjem igjen i min BMW i følge med noen venner i en 92 mod BMW 520I uten noe feilslag. Eneste jeg klagde over var bensinforbruket over 170 km/t som jeg synest var litt drøyt :wink:

Min bil er en 02 mod så jeg forventet at den skulle gå feil fritt men jeg hadde bange anelser om E34en i reisefølget. Skulle likt å se en 92 mod Toyota ta den turen på strak arm slik som E34en til vennene våre gjorde. Vi ventet at det kanskje skulle bli noen forsinkelser siden de kjørte en såpass gammel bil men de lå støtt i bakspeilet hele veien, i 160 km/t på autobahn og i alle storbyene. Det kaller jeg kvalitet og driftsikkerhet, selv 16 år etter den rullet ut fabrikkporten :!:

Skrevet

nye opler virker på meg som det er mye tull med, men jeg har i 7 år kjørt opel med gjennomsnittlig kjørelengde på over 40 000km i året og aldri hatt et annet feilslag enn 1stk dynamo. fram til 95 var opel greie biler men etter da gikk det stort sett nedover. har også hatt noen landcruisere og de er heller ikke så skuddsikre som alle skal ha det til, spesielt de såkalte lndcruiserne 120. tasser nå rundt i e32 med kun 280 000km på telleren og den er veldig godt støydempet og god komfort, men det eneste man gjør som bmw eier er og tette lekkasjer. men jeg holder meg nok til bmw alikevel jeg, iallefall av biler nyere enn midt på nittitallet.

Skrevet

aldrig hatt store problemer med min 92 Opel Astra GSI. alltid startet og gått som den skall. eneste feil er slitedeler. men det har alle biler uansett merke.

Skrevet

Ein 2008 Opel Corsa redda nok meg då eg var innblanda i ein front til front kollisjon, 80 vs 100+.

So kan skrive under på at den er trafikk sikker! gjor som den skulle i krasjen. Kupeen var heile, motoren,girkassa gjekk under bilen.

Men har ikkje erfaringer med holdbarheten på scropel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...