Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, skal til å sette inn en M50B25 i min E30. Skal bruke M20 varianten når det gjelder svinghjul, clutch og gir.

Har lest igjenom store deler av tråden og ser at den "lille" starteren stadig blir nevnt, er det slik at det er:

Kun den som passer?

Eller at den kan brukes uten underdimensjonerte bolter som Guiden beskriver?

Og hvilke utgaver ble levert med den "lille" startmotorvarianten, evt. hva kjennetegner den?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn som jeg har forstått det så vil du ikke få den store starteren dit for den butter i blokka.

bruker du den lille starterern så skal du ikke bruke underdimensjonerte bolter, jeg gjorde dette først, men viste seg å være unødvendig

Slik er det hos meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må pilotlager i veiv byttes til M20 typen ved bruk av M20 svinghjul, clutch og girkasse? Er snakk om M50B25 NV som dette skal på.

 

Ja. Pilotlageret må korrespondere med girkassa.

Jeg har forøvrig brukt liten starter uten underdim bolter ved M20 svinghjul og E36 girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt inn m50b25 i ene e30'n min nå,

 

koplet etter guiden på forumet her (1984mod 320 i), og enten er det noe feil i motornettet mitt, eller så er det feil i guiden, den unloader rele (pinne 15) funksjonen på m50'n bare røk det av ledningen til når jeg skrudde på tenninga, dne er koplet på pinne 10 som er tenningspluss på e30'n etter guiden,

 

klipte av ledningen, og da startet bilen med en gang.

 

hakke fått kjørt noe ennå, men ser ut til å funke ok uten den ledningen ivaffall.

 

og ang starter så funker det utmerket med store m20 starteren (og m20 svinghjul), såfremst man filer bort ene bolthullet i blokka (ser hvilket som er i veien om man prøver)

 

nå har jeg ikke helt 100% plassering på motoren ennå.

 

men er det sånn at 535 motorputer (eller noe annet av lik høyde) med e36 motorfester (metall) så skal den gå klar av ix bremsekraftforsterker uten modding?

 

noen som vet høyden på 535 putene?

 

om det stemmer så tror jeg at jeg går for å slenge inn m50 girkassa heller :P er no dritt det vinkelgreiene på m20 kassa sånn dne står nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har m52b28 med avdreid m20 svinghjul og m20 clutch & starter sammen med E36 M3 3,0 ZF kasse (samme som 91, 325 ZF) ser noen nevner at man kan sveiste forhøyninger på armen til utløyser ved denne comboen. Man kan og bruke utløyserlager fra E21 323i eller E30 320/323 før mars 84, disse er 30mm høy. Så slipper man sveise på armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...