Gå til innhold

Gule lamper til E36, hva er de verdt?

ealoken
 Share

Anbefalte innlegg

ca 1800,- etter dagens kurs ca. Kursen er ikke 10kr- usd , men rundt 6,-

Det er jeg klar over, men prisene på deler på Ebay og i norge er aldri like. Det lønner seg nesten alltid å importere deler fra USA, men likevel blir deler solgt for norske priser her hjemme. En del i norge har derfor høyere verdi her enn den ville vært priset på ebay. Er mange som er villige til å betale ekstra for å slippe "styret" med å importere det selv.

Det er forresten ikke moms på bildeler man kjøper fra utlandet, men toll(og frakt selvsagt).

Jeg har da alltid betalt 25% moms på alt over 200 kr samt for pakke merket "gave" til over 1000 kr. Det er ikke toll på bildeler, men forenklet tollbehandling. Det er ikke samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg klar over, men prisene på deler på Ebay og i norge er aldri like. Det lønner seg nesten alltid å importere deler fra USA, men likevel blir deler solgt for norske priser her hjemme. En del i norge har derfor høyere verdi her enn den ville vært priset på ebay. Er mange som er villige til å betale ekstra for å slippe "styret" med å importere det selv.

Det er forresten ikke moms på bildeler man kjøper fra utlandet, men toll(og frakt selvsagt).

Jeg har da alltid betalt 25% moms på alt over 200 kr samt for pakke merket "gave" til over 1000 kr. Det er ikke toll på bildeler, men forenklet tollbehandling. Det er ikke samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. Nå blandet jeg. Det er moms, men ikke toll. Slik var det :) Beklager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper man fra ebay, så er det jo 99.99% sikkert at du slipper moms, bare et lite tollgebyr på 100 kr. og frakta er ikke noe spesielt dyrere en i norge.

for vel ei pakke i uka fra ebay, og har kun betalt moms på et par.

hadde slike lykter ligget for salg her i norge, hadde jeg sett for meg rundt 2000 kr. for et eksemplar i god stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...