up Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Jeg må ha nye sommer dekk til våren, men jeg er lei av tildels kraftig sporing. Jeg benyttet 225/45-17 Continental Contact og Goodyear F1 men begge dekktypene sporer på min E39 525. Det er svært ubehagelig å kjøre med og kan i enkelte tilfeller være farlig. Det er befrielse når jeg får på mine piggfrie vinterdekk 205/65-15. Kan dere anbefale en dekktype som ikke sporer i 225/45-17 evnt. 225/55-17. PS ! kom ikke å fortell at denne bilen sporer på mange av de vanligste dekktypene i denne dimmensjonen og bredere. Jeg har prøvd dette på flere biler av min type !!
halsen89 Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Du får lære deg å holde hendene på rattet når du kjører da wettu så slipper du å dra av veien pga ''breie" dekk
Superbeetle Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Du får lære deg å holde hendene på rattet når du kjører da wettu så slipper du å dra av veien pga ''breie" dekk Ehm...for et nyttig svar da... Jeg ville tatt en forhjulskontroll på bilen for å utelukke ev problemer der. For å motvirke sporing er det ofte en fordel med dekk som har relativt runde kanter. Tror en del av Toyo sine dekk har dette. I 15" har jeg fått anbefalt michelin foran f.eks continental(husker ikke navn).. Jeg har 17" Porsche Cup med 215/40-17 Michelin Pilot Sport. Disse virker ganske "runde" i kanten, men har ikke fått testet dem ennå..
Fredrik Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Jeg merker stor forskjell når det gjelder sporing på 16" og 15" felger... begge med Continental SC. Sporingen er ikke dramatisk, men det er mye mer behagelig å kjøre med 195/65-15 dekk enn med 205/55-16 dekk. Det ser pinglete ut, men siden dekkene er billige kan man koste på seg helt nye dekk av beste kvalitet hvert år. Til alminnelig kjøring er denne dimensjonen mer enn god nok.
up Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 Du får lære deg å holde hendene på rattet når du kjører da wettu så slipper du å dra av veien pga ''breie" dekk Ehm...for et nyttig svar da... Jeg ville tatt en forhjulskontroll på bilen for å utelukke ev problemer der. For å motvirke sporing er det ofte en fordel med dekk som har relativt runde kanter. Tror en del av Toyo sine dekk har dette. I 15" har jeg fått anbefalt michelin foran f.eks continental(husker ikke navn).. Jeg har 17" Porsche Cup med 215/40-17 Michelin Pilot Sport. Disse virker ganske "runde" i kanten, men har ikke fått testet dem ennå.. Jeg har ikke tatt noe forhjulskontroll, men dekkene slites nokså jevnt og jeg dessuten kjørt 3 like biler med samme resultat. Skal skjekke dette med Toyo- dekk, Takk skal du ha !
jantzen Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 Hei, har kjørt på Good Year F1 235/40-18 framme og 265/35-18 bak på min E-39, og har ikkje problem med sporing før dekka er skikkeli nedslitt. Sjekk hjulstillinga.
mrbatnes Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 henger meg på denne tråden.. selv om jeg har annen dekk dimensjon og bil. mitt tilfelle er det e34 540 med 225/40/18 Vredestein sesanta fremme. grusome dekk, rett å slett. blir nye felger og dekk til neste sessong. forslag til dekk type?
Farrukh M Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 KJøp deg hankook evo......beste dekk uten sporing
Hattis Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Henger meg på her eg også, har en e34 med 225/40/17. Denne sporer slik at en gleder seg til å sette på piggdekk, det er jo litt trist. Har forøvrig prøvd med varierende luft trykk,senket med firhjulskontroll og skiftet snekke. Er det noen som har gode erfaringer med denne dimmen ca ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå