Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visst det er boks chipping, ville jeg styrt unna. Da girkassene tåler ikke (På sikt) den økte moment belastninger sies det!

Og boksene tar ikke hensyn til det. Dem lurer bare hjernen til å gi mer diesel og luft.

Skrevet

Omprogrammering av motorstyring er nok veien å gå. Sjekk også at de legger inn en momentbegrensing på de høyeste girene. Hvis ikke kan det gå hardt ut over girkassen.

Slike "effektbokser" som plugges direkte til bilen ville jeg styrt milesvis unna.

Skrevet

Hei. Jeg har en 2000 530dat som jeg har satt AC-Scnitzer tuning i. Det gir (på papiret, i alle fall) 218hk/480Nm. Jeg har den dårlige GM-kassa, og valgte derfor å gå for AC-S, siden disse utvikler tuning godkjent av BMW. Forhåpentligvis vil dette gjøre at jeg unngår et havari på kassa...

Ellers har jeg kun positive erfaringer så langt. Motoren er et seigt beist som trekker det meste, og kassa takler det veldig fint så langt. Har kjørt med dette i 15 000 km nå. For å forebygge slitasje skifter jeg olje og filter hver 10 000km og har tenkt å skifte olje på kassa hver 50 000km. Bilen soter noe mer på fullt pådrag, ellers går den veldig fint og med et mye bedre drag i bunn, samt mer effekt på topp. Kan anbefales!

:)

Skrevet
Ja, det er noe helt annet!

Men dette er igjen ingen billig boks!

Nei, de har en helt latterlig pris. Jeg var heldig og fikk tak i en brukt som hadde stått i akkurat samme bil, og betalte ikke mye for den. Hadde nok aldri gidda å kjøpt den til full pris, nei! :roll:

Skrevet

Hei, har ein 530dat 02 mod som er oppgradert software, (ingen box innmontert) montert KN filter + fjerna EGR ventil. Dette virker som f... 8) Kjøpte bilen da den hadde bikka 90 000km og har kjørt den 75 000 etter det. For info sjå www.upsolute.com

Skrevet
Dette fant jeg på den linken. Er det den rette kassen eller

Hydra-Matic 5L50-E Transmission (M22/MV3) What's New or Changed View Photo Top of Page

Type: five speed rear-wheel-drive, electronically controlled, automatic overdrive transaxle with torque converter clutch, driver shift control

Engine range: 4.6L

Maximum engine torque: 311 lb-ft (420 Nm)

Maximum gearbox torque: 494 lb-ft (670 Nm)

Gear ratios:

First: 3.42

Second: 2.21

Third: 1.60

Fourth: 1.00

Fifth: 0.75

Reverse: 3.02

Maximum shift speed: 1-2 6500 rpm

2-3 6500 rpm

3-4 6500 rpm

4-5 6500 rpm

Maximum validated gross vehicle weight: 7716 lb (3500 kg)

5-position quadrant: P, R, N, D & DSC +/-

7-position quadrant: P, R, N, D, 4, 3, 2

Case material: die cast aluminum

Shift pattern: (3) two-way on/off solenoids

Shift quality: variable bleed solenoid

Torque converter clutch: pulse width modulated solenoid control

Converter size: 258 mm dual plate (reference) (diameter of torque converter turbine)

Fluid type: DEXRON III

Transmission weight: wet: 86 kg (190 lb)

Fluid capacity (approximate): dry: 9 L (9.5 qt)

Pressure taps available: line pressure

Transfer design: two-axis design

Assembly sites: Strasbourg, France

Applications: Cadillac XLR (M22)

Cadillac SRX (MV3/M22)

Da tåler kassen opp til 420 nm i motoren og 670 nm i kassen eller er det feil.

Tusen takk for bra svar

Fra denne tråden.

GM Hydra-Matic 5L50-E = A5S 390R ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...