b.storesund Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Har en 2002 mod 530dat, gått 190000km som jeg vurderer å chippe. Er det noen som har erfaring eller kunnskap om hvordan motor og girkasse tåler dette? Tenker mest på chipen fra www.biltuning.no som man bare plugger inn og får 232hk og 492Nm.
Chris A Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Visst det er boks chipping, ville jeg styrt unna. Da girkassene tåler ikke (På sikt) den økte moment belastninger sies det! Og boksene tar ikke hensyn til det. Dem lurer bare hjernen til å gi mer diesel og luft.
Odd-M Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Omprogrammering av motorstyring er nok veien å gå. Sjekk også at de legger inn en momentbegrensing på de høyeste girene. Hvis ikke kan det gå hardt ut over girkassen. Slike "effektbokser" som plugges direkte til bilen ville jeg styrt milesvis unna.
sveinis Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Hei. Jeg har en 2000 530dat som jeg har satt AC-Scnitzer tuning i. Det gir (på papiret, i alle fall) 218hk/480Nm. Jeg har den dårlige GM-kassa, og valgte derfor å gå for AC-S, siden disse utvikler tuning godkjent av BMW. Forhåpentligvis vil dette gjøre at jeg unngår et havari på kassa... Ellers har jeg kun positive erfaringer så langt. Motoren er et seigt beist som trekker det meste, og kassa takler det veldig fint så langt. Har kjørt med dette i 15 000 km nå. For å forebygge slitasje skifter jeg olje og filter hver 10 000km og har tenkt å skifte olje på kassa hver 50 000km. Bilen soter noe mer på fullt pådrag, ellers går den veldig fint og med et mye bedre drag i bunn, samt mer effekt på topp. Kan anbefales!
Chris A Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Ja, det er noe helt annet! Men dette er igjen ingen billig boks!
sveinis Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Ja, det er noe helt annet!Men dette er igjen ingen billig boks! Nei, de har en helt latterlig pris. Jeg var heldig og fikk tak i en brukt som hadde stått i akkurat samme bil, og betalte ikke mye for den. Hadde nok aldri gidda å kjøpt den til full pris, nei!
jantzen Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 Hei, har ein 530dat 02 mod som er oppgradert software, (ingen box innmontert) montert KN filter + fjerna EGR ventil. Dette virker som f... Kjøpte bilen da den hadde bikka 90 000km og har kjørt den 75 000 etter det. For info sjå www.upsolute.com
DannyRS Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Dette fant jeg på den linken. Er det den rette kassen ellerHydra-Matic 5L50-E Transmission (M22/MV3) What's New or Changed View Photo Top of Page Type: five speed rear-wheel-drive, electronically controlled, automatic overdrive transaxle with torque converter clutch, driver shift control Engine range: 4.6L Maximum engine torque: 311 lb-ft (420 Nm) Maximum gearbox torque: 494 lb-ft (670 Nm) Gear ratios: First: 3.42 Second: 2.21 Third: 1.60 Fourth: 1.00 Fifth: 0.75 Reverse: 3.02 Maximum shift speed: 1-2 6500 rpm 2-3 6500 rpm 3-4 6500 rpm 4-5 6500 rpm Maximum validated gross vehicle weight: 7716 lb (3500 kg) 5-position quadrant: P, R, N, D & DSC +/- 7-position quadrant: P, R, N, D, 4, 3, 2 Case material: die cast aluminum Shift pattern: (3) two-way on/off solenoids Shift quality: variable bleed solenoid Torque converter clutch: pulse width modulated solenoid control Converter size: 258 mm dual plate (reference) (diameter of torque converter turbine) Fluid type: DEXRON III Transmission weight: wet: 86 kg (190 lb) Fluid capacity (approximate): dry: 9 L (9.5 qt) Pressure taps available: line pressure Transfer design: two-axis design Assembly sites: Strasbourg, France Applications: Cadillac XLR (M22) Cadillac SRX (MV3/M22) Da tåler kassen opp til 420 nm i motoren og 670 nm i kassen eller er det feil. Tusen takk for bra svar Fra denne tråden. GM Hydra-Matic 5L50-E = A5S 390R
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå