SweetBMW Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Hei.. sitter og skal kjøpe xenon kit til tåkelysa.. 35w 6000k fra Oddey her på bimmers.. men jeg lurer på hvordan det går med den sjekken som bilen har på pærene.. vil den si at pæra har gått når jeg setter inn xenon? eller vil det gå bra? Mvh Tommi...
BjornarE38 Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Dette er et stort problem ja, men Bilkabel.com har løst det med å kun selge såkalte digitale CANBUS ballaster. Vil anbefale deg å sende en epost til Fredrik hos Bilkabel.com. Hyggelig fyr, som garantert vil hjelpe deg på timen. Bjørnar
Breitling Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Hei.. sitter og skal kjøpe xenon kit til tåkelysa..35w 6000k fra Oddey her på bimmers.. men jeg lurer på hvordan det går med den sjekken som bilen har på pærene.. vil den si at pæra har gått når jeg setter inn xenon? eller vil det gå bra? Mvh Tommi... Dette vil ikke bli noe problem. Skulle du derimot bli uheldig å få opp feilmelding, så går du til innkjøp av en motstand du kobler på xenon-kitet, så er problemet vekk. Motstanden koster nesten ikke penger det hele tatt.
SweetBMW Skrevet November 6, 2009 Forfatter Skrevet November 6, 2009 Er elektriker så motstander får jeg tak i på en eller annen måte he he. Men ok da prøver jeg. =)
Flua Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Poenget er vel at et 35W xenon kit kun trekker 35W mens en orginal halogen pære trekker 50W? Lysmodulen vil da se en lavere strøm enn det den regner med, så da vil den tro at pæra er gåen. Om du har 55W xenon så er vel ikke dette noe problem? Eller er jeg helt på jordet her?
Otis Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Jeg tror også at det er korrekt det du sier der Flua. Men det kan også virke som at den kun måler gjennomgang i kretsen og ikke selve watt trekket.
Flua Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Spenningen er konstant, den måler nok strømgjennomgangen. Men siden spenningen er konstant, så følger strømmen/effekten hverandre (om man ser bort fra spenningsfallet i ledningene da, men det er så lite)
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Har 55 W på min bil og jeg får ingen feil på check control.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå