Gå til innhold

Eu godkjent ifjord, se bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, saken er at jeg kjøpte en e30 cabriolet, jeg ble opplyst om at bilen hadde diff brems noe den ikke hadde, kan jeg kreve noe i forhold til det?

Og en annen ting, bilen skulle være eu godkjent i august 2008, bilen var senket og skikkelig gåent opphengslager, så litt bankelyder var ikke til og unngå.

Da jeg kom hjem heiste jeg bilen opp på bukk, og kan ikke si annet enn at jeg ble meget skuffet, greit nok at det er en gammel bil, men kjøpte da bilen for og bruke den.

1: bremserør oppunder bakstilling og tank var ihjel rustet

2: bærearmen foran var ikke skrudd fast, da jeg satt press på kula og prøvde og skru den til fant jeg fort ut at gjengene var skjært

3: Venstre traversforing lå helt nedpå braketten, var ikke noe hold i den, Den høyre var forsøkt byttet, den var presset 1/4 inn i traversen, i tilleg var den presset skjevt, og mutteren var bare entret.

Dette er det som ble oppdaget ved første øyekast, og jeg stiller meg sterkt i tvil til at denne bilen har vært godkjent på ærlig vis, og i og med at de jeg har kjøpt den av har satt seg helt på bakbeina og bedt meg om og ikke kontakte dem mer, sporet jeg opp verkstedet som har godkjent bilen, verksmesteren var veldig intresert i og se på bilen, og få til en løsning på problemet, Dette verkstedet ligger 18 mil unna meg.

Så spørsmålet mitt er, kan jeg med 100% sikkerhet anklage verkstedet for slurv? gidder liksom ikke kjøre så lang for og bli fante jaget igjen liksom. i mine øyne kan dette aldri skjedd på det 1 året.

br. rør uder bakstilling:

foip299jd4apto1q2es3.jpg

Traversforing:

8fl882c8v8eexqkkpe2m.jpg

mere br. rør

dfrebh8ofbaaj8umas1r.jpg

bærebro:

w5u6pnwtfsf0fvg50taa.jpg

Slik jeg ser det er dette en venne godkjenning, der eieren har blitt informert om feilene, prøvd og utbedre dem uten hell, dermed blei bilen solgt..

Hva tror dere? Detter er feil jeg ikke ble informert om, i og med at tidligere eier er lastebil mekaniker tviler jeg sterkt på at han ikke viste om det.

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vil heller få dette fikset enn og miste retten, kan ikke ta verkstedet for dette, er nok en enkeltperson man må ta for dette, verksmestern var veldig i møtekommende og var veldig intresert i og komme til bunns i dette, eksosen var også bunnet opp med ledning, altså ingen fester, er det lov?

men med andre ord tror du ikke at alle disse feilene kan ha opstått på det 1 året?

Men tror nå at han som har skrevet ut denne godkjenningen kan se for seg en fin liten samtale.

Har kjøpt deler, men etter nærmere ettertanke er det en sinnsyk jobb og bytte røra oppunder der, derfor ville jeg høre om det var sjangs at verkstedet ville ta ansvar og fikse dette.

om de ikke er villige til og reparere dette får jeg la bt se på den, så får de avgjøre om det er slurv eller ikke

Skrevet
Å selge den bilen i den tilstanden uten å opplyse om feilene er jo på grensen til drapsforsøk.

artig at du sier det, var akkurat det jeg sa til selgern. ordrett sa jeg at jeg hadde mest lyst til og melde han for drapsforsøk, men dum som han er tør han og påstå at han ikke viste det.

Forbruker rådet mente at jeg ikke kunne forlange både i pose og i sekk når jeg handlet en så gammel bil, et annet dilemma er at lurifaksen skrev rep objekt i kontrakten.

kan jeg få dekt en diffbrems når det stod i annonsa? samma hvor mye delebil/rep.objekt det står, så burde jo diffbremsen være der, var jo halve grunnen til at jeg ville ha bilen.

gøy med brems på vintern.

eiern sa at det eneste som måtte gjøres var opphengs lager og framskjermer.

og gadd liksom ikke dra tomhent hjem igjen etter en så lang reise, bare fordi det stod rep objekt.

:/

skal også nevnes at når vi var godt på vei lurte han på om jeg hadde med bil henger, så sa jeg nei, er den så dårlig? nei nei var bare ikke så sunt og kjøre med det lagret tenkte han på, dette styrker min mistanke til at han unlot og fortelle om feilene

Skrevet

om det sto selges som rep objekt/delebil så burde du jo også ha undersøkt bilen litt bedre, noe som er veldig enkelt å si etterpå såklart. Tror nok ikke det er stort å hente...

Skrevet

jaja, det er sant, tenkt faktisk på og ta med jekk, angrer på at jeg ikke gjorde det, ifølge lovdata har jeg retten på min side, men det spiller liten rolle når ingen bryr seg:

§ 19. Ting solgt « som den er ». Auksjonssalg.

(1) Selv om tingen er solgt « som den er » eller med liknende alminnelig forbehold, foreligger mangel når

(a) tingen ikke svarer til opplysninger som selgeren har gitt om tingen, dens egenskaper eller bruk og som kan antas å ha innvirket på kjøpet,

(B) selgeren ved kjøpet har forsømt å gi opplysning om vesentlige forhold ved tingen eller dens bruk som han måtte kjenne til og som kjøperen hadde grunn til å rekne med å få, såframt unnlatelsen kan antas å ha innvirket på kjøpet, eller

© tingen er i vesentlig dårligere stand enn kjøperen hadde grunn til å rekne med etter kjøpesummens størrelse og forholdene ellers.

Men fortsatt så har verkstedet like herlig godkjent bilen.

Og det står i markedsføringen hans at bilen har diffbrems, det er jo svindel og selge noe man ikke har?

Skrevet

stod det delebil/ repobjekt i annonsen eller er dette noe han snek inn i kontrakten?

hva måtte du ut med?

om bilen er eu ok, så skal den IKKE se slik ut. kansje om den er kjørt på salta veier 365 dager i strekk :P

Skrevet

noe han snek inn i kontrakten, som jeg så etter en lang reise, karen virket ærlig, så jeg valgte og stole på han, ante meg at det var noe slitte deler, men er da måte på :s

Skrevet

ikke all verden, 18k men fortsatt nok for en bil som ikke svarer til noen av forventningene, er også byttet motor i bilen, fra pre face til face :s

Bør jeg sende inn klage til forbrukerrådet.

sitter jo rett og slett igjen med arbeid for pengen, bilen ser generelt lurvete ut, derfor tenkt jeg ikke noe særlig over prisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...