Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en 325, og den har en vannvittig dødgang på rattet, 5-10 cm.

E30 er helt nytt for meg, og jeg henter bilen i morra, så jeg har ikke studert det nærmere enda.

Er det noen kjente standardfeil med styringa på e30en?

Skrevet
Servo ? Sjekk styrekuler for slakk.

Regner med det er servo.

Har ikke prøvd bilen. Bare sett på den, og konstantert at den så rimelig grei ut, og ikke virka opprusta:)

Skrevet

Er det servo så er det ikke så vanlig med slakk på selve tannstangen, er det uten servo, så er det derimot mer vanlig med slakk på tannstang og etter overhalingssett er da å anbefale. Er egen skrue for å "tighte" opp en mekanisk tannstang.

Skrevet
Kjøp e36 tannstang, en servopumpe for m20 (finnes i e28, e34 og e30) og en servotank.

Da får du servo og en runde mindre på rattet lock to lock.

Er dette bolt on? Tenker da på innfestinger, indre og ytre endeledd, osv...

m20??? Hvilken motor er det? Er helt grønn på bmw foreløpig :oops:

Spør meg om gamle Volvoer, så kan jeg stort sett svare for meg :)

Skrevet
Kjøp e36 tannstang, en servopumpe for m20 (finnes i e28, e34 og e30) og en servotank.

Da får du servo og en runde mindre på rattet lock to lock.

Er dette bolt on? Tenker da på innfestinger, indre og ytre endeledd, osv...

m20??? Hvilken motor er det? Er helt grønn på bmw foreløpig :oops:

Spør meg om gamle Volvoer, så kan jeg stort sett svare for meg :)

Tannstanga må shimses litt i innfestinga til traversen. Jeg brukte en mutter og ett par skiver på min.

Du kan bruke indre og yttre endeledd fra både e30 og e36. Men begge må være fra samme bil, da det er forskjellig innfesting mellom indre og ytre ledd.

M20 er lille sekseren med 12V. Denne finner du i E30 320i, 323i, 325i. E28 520i E34 520i og 525i.

Husk å ta med brakett, reimhjul og servoreim hvis du går på høggeren for å finne pumpe. ;)

Det anbefales på det sterkeste å utføre dette. Jeg bygde om til servo og bilen ble mye bedre å kjøre. Pga lekk tannstang byttet jeg til en e36 tannstang, og bilen ble mange hakk morsommere å kjøre.

  • 1 month later...
Skrevet
Kan man ikke bruke servopumpen fra e36?

Hadde du servo originalt på din bil yngve?

Det vet jeg ikke. Men e36 har flatreim, så jeg ser for meg at innfestingen til reimhjulet kan være forskjellig.

Jeg ettermonterte hele servoen på min bil.

E36 tannstang.

E34 servopumpe, E30 reimhjul.

E28 520 servooljetank.

E30 slanger.

Skrevet
Kan man ikke bruke servopumpen fra e36?

Hadde du servo originalt på din bil yngve?

Det vet jeg ikke. Men e36 har flatreim, så jeg ser for meg at innfestingen til reimhjulet kan være forskjellig.

Jeg ettermonterte hele servoen på min bil.

E36 tannstang.

E34 servopumpe, E30 reimhjul.

E28 520 servooljetank.

E30 slanger.

Så dette er de delene du brukte, og du hadde ikke servo originalt i bilen?

i en annen tråd var det en som skrev at jeg måtte ha rattaksel fra e30.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=137766

Skrevet

Ja.

Og så tok jeg dynamobrakketten fra e28 for å feste servopumpa.

Edit: Ja, rattaksel leddet må du også ha.

Jeg hadde e30 tannstang til å begynne med. Der fulgte leddet med. Da den begynte å lekke, byttet jeg til e36 stang.

Du må bytte den delen som er mellom tannstanga og hardyskiva.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...