Heimstad Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Har kjøpt meg en 325, og den har en vannvittig dødgang på rattet, 5-10 cm. E30 er helt nytt for meg, og jeg henter bilen i morra, så jeg har ikke studert det nærmere enda. Er det noen kjente standardfeil med styringa på e30en?
Heimstad Skrevet November 8, 2009 Forfatter Skrevet November 8, 2009 Servo ? Sjekk styrekuler for slakk. Regner med det er servo. Har ikke prøvd bilen. Bare sett på den, og konstantert at den så rimelig grei ut, og ikke virka opprusta:)
Fliid Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Er det servo så er det ikke så vanlig med slakk på selve tannstangen, er det uten servo, så er det derimot mer vanlig med slakk på tannstang og etter overhalingssett er da å anbefale. Er egen skrue for å "tighte" opp en mekanisk tannstang.
Heimstad Skrevet November 8, 2009 Forfatter Skrevet November 8, 2009 Okey. Takk for tips. Får se når jeg henter den. Håper den er så bra som jeg tror den er:)
Heimstad Skrevet November 9, 2009 Forfatter Skrevet November 9, 2009 Var ikke servo på den, og tannstanga var gåen... Holder det som regel å kjøpe overhalingssett, eller hender det at hele dritten må byttes?
Yngvejos Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Kjøp e36 tannstang, en servopumpe for m20 (finnes i e28, e34 og e30) og en servotank. Da får du servo og en runde mindre på rattet lock to lock.
Heimstad Skrevet November 9, 2009 Forfatter Skrevet November 9, 2009 Kjøp e36 tannstang, en servopumpe for m20 (finnes i e28, e34 og e30) og en servotank.Da får du servo og en runde mindre på rattet lock to lock. Er dette bolt on? Tenker da på innfestinger, indre og ytre endeledd, osv... m20??? Hvilken motor er det? Er helt grønn på bmw foreløpig Spør meg om gamle Volvoer, så kan jeg stort sett svare for meg
Yngvejos Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Kjøp e36 tannstang, en servopumpe for m20 (finnes i e28, e34 og e30) og en servotank.Da får du servo og en runde mindre på rattet lock to lock. Er dette bolt on? Tenker da på innfestinger, indre og ytre endeledd, osv... m20??? Hvilken motor er det? Er helt grønn på bmw foreløpig Spør meg om gamle Volvoer, så kan jeg stort sett svare for meg Tannstanga må shimses litt i innfestinga til traversen. Jeg brukte en mutter og ett par skiver på min. Du kan bruke indre og yttre endeledd fra både e30 og e36. Men begge må være fra samme bil, da det er forskjellig innfesting mellom indre og ytre ledd. M20 er lille sekseren med 12V. Denne finner du i E30 320i, 323i, 325i. E28 520i E34 520i og 525i. Husk å ta med brakett, reimhjul og servoreim hvis du går på høggeren for å finne pumpe. Det anbefales på det sterkeste å utføre dette. Jeg bygde om til servo og bilen ble mye bedre å kjøre. Pga lekk tannstang byttet jeg til en e36 tannstang, og bilen ble mange hakk morsommere å kjøre.
-Roger- Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Kan man ikke bruke servopumpen fra e36? Hadde du servo originalt på din bil yngve?
Yngvejos Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Kan man ikke bruke servopumpen fra e36?Hadde du servo originalt på din bil yngve? Det vet jeg ikke. Men e36 har flatreim, så jeg ser for meg at innfestingen til reimhjulet kan være forskjellig. Jeg ettermonterte hele servoen på min bil. E36 tannstang. E34 servopumpe, E30 reimhjul. E28 520 servooljetank. E30 slanger. sm887 reagerte på dette 1
-Roger- Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Kan man ikke bruke servopumpen fra e36?Hadde du servo originalt på din bil yngve? Det vet jeg ikke. Men e36 har flatreim, så jeg ser for meg at innfestingen til reimhjulet kan være forskjellig. Jeg ettermonterte hele servoen på min bil. E36 tannstang. E34 servopumpe, E30 reimhjul. E28 520 servooljetank. E30 slanger. Så dette er de delene du brukte, og du hadde ikke servo originalt i bilen? i en annen tråd var det en som skrev at jeg måtte ha rattaksel fra e30. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=137766
Yngvejos Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Ja. Og så tok jeg dynamobrakketten fra e28 for å feste servopumpa. Edit: Ja, rattaksel leddet må du også ha. Jeg hadde e30 tannstang til å begynne med. Der fulgte leddet med. Da den begynte å lekke, byttet jeg til e36 stang. Du må bytte den delen som er mellom tannstanga og hardyskiva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå