BmMm3 Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Noen av dere som også har Webasto? Jeg har Webasto på min E90, og lurer på hvordan webasto systemet egentlig fungerer? Hva er det som skjer siden det kommer varm luft inn i cupeen, og hva mer er det som varmer opp? Syntes det er rart at dem har klart å lage et system som klarer å lage varme når ikke motoren er i gang? Har ikke bruksanvisning, så hyggelig med svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Webastoen er en liten diesel-brenner,som i kombinasjon med en el-vannpumpe varmer opp et brennkammer som vannet i kjølesystemet sirkulerer forbi(er koblet parallelt) og dermed blir oppvarmet. Webastoen er også tilkoblet bilens varmeapp. slik at vifta blir styrt av denne med motor av. Ikke noe mer innviklet enn det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmMm3 Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Webastoen er en liten diesel-brenner,som i kombinasjon med en el-vannpumpe varmer opp et brennkammer som vannet i kjølesystemet sirkulerer forbi(er koblet parallelt) og dermed blir oppvarmet. Webastoen er også tilkoblet bilens varmeapp. slik at vifta blir styrt av denne med motor av.Ikke noe mer innviklet enn det Veldig bra svar, forstod veldig mye her bortsett fra en ting Elektrisk vannpumpe kombinert med dieselbrenner? Vil det itilegg til at bilen blir varm, at bilen heller ikke tappet for strøm når den varmes opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Nei, webasto ovnen vil bruke strøm, sålenge den er i bruk. Eller den vil bruke strøm, men bilen vil ikke tillate at batteriet tappes for strøm, da skal den evt ikke starte webasto eller stoppe den for å reservere strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmMm3 Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Nei, webasto ovnen vil bruke strøm, sålenge den er i bruk.Eller den vil bruke strøm, men bilen vil ikke tillate at batteriet tappes for strøm, da skal den evt ikke starte webasto eller stoppe den for å reservere strøm. Ellegant system faktisk. Tusen takk for hjelp, fikk alt jeg trengte å vite av deg =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 BMW har integrert det veldig bra/fint inn i bilen, slik at alt fungerer helt sømløst! Det er veldig fint, og man føler at det er bra/godt laget. Noe det faktisk er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmMm3 Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Veldig enig. Blir bare bedre og bedre på bmw'ene.. Husker som drittunge da jeg kjøpte E30.. bare clutch systemet på bmw'ene gjør at bilene føles up2date Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Sålenge man kommer fra en japse bil, som jeg har gjort, så føles absolutt alt på hele bilen gjennomtenkt og solid! Jeg liker den følelsen, selv om mine tidligere japsebiler var fine/grei nok å kjøre, så er BMWen min nå bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 Webastoen er også tilkoblet bilens varmeapp. slik at vifta blir styrt av denne med motor av. Bare ett lite spørsmål til siden du åpenbart har peiling på dette. Min bil har ikke klimaanlegg. Kun tre manuelle runde brytere på dashen. Er min Webasto også koblet slik at den starter vifta? Jeg skjønner at jeg må sette luftstrømmen opp på ruta manuelt f.eks. men vil vifta i det hele tatt starte automatisk? Veg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 Jeg mener bestemt at ingen BMW med manuelt klima har Webasto. Da det er manuelt styrt og ikke direkte elektronisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 Manuelt klima, jeg har jo egentlig ikke klimaanlegg i det hele tatt. Varmeapparat og Air-condition. Webasto har jeg også, det er udiskutabelt. Jeg har jo nettopp skrudd den ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 1, 2009 Share Skrevet Desember 1, 2009 Hmm, da aner ihvertfall ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Desember 1, 2009 Share Skrevet Desember 1, 2009 Manuelt klima, jeg har jo egentlig ikke klimaanlegg i det hele tatt. Varmeapparat og Air-condition. Webasto har jeg også, det er udiskutabelt. Jeg har jo nettopp skrudd den ut Dette kalles ofte for manuell klima, din webasto er tilleggsvarmer. Den kan bygges ut til parkeringsvarmer, du må muligens ha sikulasjonspumpe i tillegg til timer eller fjærnstart settet. Kontakt en Webastoforhandler så får du vite hva du trenger. http://www.webasto.no/home/no/homepage.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Desember 1, 2009 Share Skrevet Desember 1, 2009 Det står en sirkulasjonspumpe nede ved Webastoen. Er det denne du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Desember 1, 2009 Share Skrevet Desember 1, 2009 Ja, når den er der trenger du bare fjærnstart. http://www.webasto.no/general/no/am_3690.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå