Gå til innhold

Biltilsynet tok M3'n min i dag... Bilen selges i deler.

BMWBenny
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ring rundt til de lokale advokatkontorene og spør om det er noen som har litt peiling på slike beslagssaker.

Selve paragrafen de har ramset opp er rimelig tynn. Foran en dommer kan skjønnspørsmålet være et ganske annet enn en papirflytter hos Tollvesenet/Biltilsynet.

Poengter hva en slik bil er verdt idag, og hva du eventuelt kan få av verdier på de deler som sitter på bilen ved et delesalg. Hvis det er chassi som er så farlig så får du simpelten foreslå at de kan få chassiet tilbake etter du har plukket det rent. Du handlet som sagt i god tro, og en dommer bruker å se slike ting litt mer objektivt.

Men man kan jo selvfølgelig være uheldig å få en SV dommer som ikke forstår poenget med bil, eller fått datteren sin nedkjørt av en BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF sine advokater er gode å ha på sin side :) Har spart inn igjen flere års medlemskap der. Kan hende de har litt saksbehandlingstid da, men i alvorligere saker som dette vil jeg tro de kan priroitere. Bittert at du skal bli sittende med svarteper når du har handlet i god tro hele veien! Stå på krava og ikke gi deg og ta det motpart sier for god fisk, de tar ofte feil de også. Sett deg ned og les lovverk i helga og vær godt forberedt til å motargumentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trist sak dette her... men om du skiver et brev til dem(alltid kjekt å ha ting skriftlig)

forklare hvor mye penger du har lagt inn i denne bilen å bla bla bla. om du ikke kan få tømme chassis for deler i det minste, det høres nesten ut som det er chassiet dem er ute etter. så som du sa litt lenger oppe i tråden. plukke reint så kan staten de jævlan ta skallet. er jo noe jævlig det med. men må mann så må mann. Kjenner jeg stat og politi rett i norge så tror jeg de rett å slett bare driter i hva du mener å sier. dem har rett uanz hva du legger fram av dokument.

har du sett hvordan den er sveiset i fronten? Er den virkelig sveiset om???

kan jo være at bilen har hatt skade eller rust rep eller noe slikt. dem har vel vist deg noe bilder eller du har sett plassen der det er "fjusket" til ramme nr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWBenny, fikk du ikke PMn min?

Som jeg nevnte der... få en individuell vurdering på omsveisingen. Påklag Statens avgjørelse og få en privat aktør til å se på det. Kan jo hende denne trafikkbetjenten som vanlig ikke vet hva en sveisefuge er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT er stein hard. som sagt over her jeg hadde snakket med en som jobber med karosseri daglig. Er jo ingen andre som vet bedre hvordan det skal se ut der, eller du skaffer en orginal 320/325 coupe omtrent fra samme år. karrossen på E30 er jo lik å den er jo fuget å sveist på samme måte allesammen. så om det ikke er noe forskjel å alt ser orginalt ut så har dem egentlig ikke så mye dem skal ha sagt.

Om motor og grir kommer fra to forskjellige biler kan jo så enkelt forklaret med motor ras så motor måtte skiftes ut og skift av defekt gir kasse.

Synst dem er litt i hardeste laget med deg. Det kan ha blitt tipset oxo om bilen din.

Jeg er nesten 100% sikker på at det hele bunner i at dette er en M3, å at tidligere eier var Helge Vik. Hadde dette vært en 320 som var ombygd til 325 med M3 bredda skjermer så tror ikke jeg dem hadde gått så langt å gjør det dem har gjort.

Ikke en gang BT her i Ålesunde er så galen som dem dere har der..

Får håpe for din del at du får igjen bilen. om dem ikke finner noe bevis på at den er sveiset eller stjålet kan dem ikke nekte deg reg. har ikke lest hele posten enda så jeg vet ikke om du har skrevet det før. men er dette en skjøtet bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MØtte han som hadde saken da jeg besøkte tinghuset. Så fikk prata personlig med han. Han skjønner jo at jeg er uskyldig så han skulle se om det var mulighet for en annen løsning. Skal ringe han i morgen. Om jeg er heldig får jeg plukke bilen rein. Men vi får se. Har hørt litt rundt. Var en harley davidson sykkel som blei tatt med falsk nr. Han fikk samme dom som meg. Gikk til rettsak, Kom helt til høyeste rett. Og sykkelen blei likevel beslaglagt. Så veit ikke hvor gode odds man har mot myndighetene her. De har nulltolleranse til denna type kriminalitet.

Har bilder fra BT, Tropedoveggen er bytta, karroserinr. er sveisa inn nytt. Blikkplata med chassisnr. på er bulkete og poppa på nytt. Og alle nr. som kan spores til orginalt chassisnr. er fjerna. Er nok ikke helt tilfeldig det her desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...