Gå til innhold

Motorfusk på 520 diesel

kenlund87
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en manuellgira Bmw 520 diesel som har bynt å fuske litt i det siste. Men bare på lavt turtall (mellom 1500/2200 omdreininger) MEN den fusker ikke på det turtallet om jeg holder pedalen HELT inn. Det er ikke bestandig like heldig når jeg kjører i byen f.eks. Skjønner hva jeg mener? :lol:

Bytta nettopp drifstoffilter i håp om at det kunne være det. Men det var det da altså ikke. Den er forøvrig chippa, men syns det er rart om det er pga chippen den plutselig ska bynne å fuske? Er det noen her som har vært borti nå sånt før? Håper virkelig ikke det er dieselpumpa eller turboen som er gått til helvette :? For jeg syns det kan virke som det er noe i veien med drivstoff tilførselen, eller at turboen ikke snurrer helt som den skal bestandig. Takker for alle svar på forhond! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen er ganske enkel og solid på denne modellen, men høytrykkspumpen kan by på problemer. Sjekk først om motoren får nok diesel... alternativt sjekk LMM´en. Det kan imidlertid også være enklere ting som grums i dieseltilførselen fra tanken eller et mer omstendelig problem som f.eks dysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen er ganske enkel og solid på denne modellen, men høytrykkspumpen kan by på problemer. Sjekk først om motoren får nok diesel... alternativt sjekk LMM´en. Det kan imidlertid også være enklere ting som grums i dieseltilførselen fra tanken eller et mer omstendelig problem som f.eks dysene.

Hm.. LMM`en? :P hva er det? Hvordan vet jeg om motorn får NOK diesel? bare å skru opp dysene mens den går eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. LMM`en? :P hva er det? Hvordan vet jeg om motorn får NOK diesel? bare å skru opp dysene mens den går eller?

LMM´en er luftmengdemåleren og den er kjent for å skape problemer over tid. Den kan relativt lett skiftes... noen påstår at den kan renses, men det er det delte meninger om. Et verksted kan måle om motoren får nok diesel på alle turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satset på en diagnose hos bmw.. jeg byttet akkurat dyse nr 4 på min. den har en eller annen giver som styrer innsprøytningen og når den var defekt mistet jeg plutselig motorkraft..

ikke kuttet som fritt for diesel, men kanskje heller som om noen "slipper opp" pedalen brått.. jau. tror kanskje du kan trenge ny dyse nr 4 med giver =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...