Gå til innhold

Ett innblikk i det norske råne-miljøet?


JonasD
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har to kommentarer:

1) Hold rånerne UNNA Oslo. Jeg syns det holder med alle wannabe-kaksene som kjører opp og ned i nye Audier utafor nattklubbene hver fredag- og lørdagskveld. Jeg har ingenting i mot rånemiljø (aner ikke om folk er bilinteresserte eller om at miljøet eksisterer fordi det ikke er annet å finne på) men syns Oslo klarer seg fint uten...

2) BMW 745iA: Kan jeg få se på bilde av bimmerne dine? Du drar deg selv så jævlig ned i gjørma at det ikke er mulig engang. Av alle mennesker jeg har kjent eller møtt gjennom nettet i mitt liv, har jeg kunne sagt minst et par-tre gode ting om dem, uansett hvor jævlige dem egentlig er. For å understreke hvor tragisk du virker i mine øyne, så klarer jeg ikke å komme på en eneste positiv ting å si om deg...

Nå skulle jeg til å skrive ett inlegg med bakgrunn i din kommentar om at jeg fra Oslo fortjener juling, men det hadde vært bare komisk å sittet ved PCen og lekt kjekkas (slik du gjør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder med å se på bilvalget til folk, nå kjøper de c180 mercedes f.eks i stedet for f.eks granada coupe mk1 med 2.8 f.eks.. altså ALT har blitt trist!

De liker ikke granada og mk1 akkurat som du ikke liker nyere merce.

Det har seg sånn at folk flest foretrekker litt nyere biler.

Det er ikke så rart da det har sine fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kan bekrefte at BMW-745IA faktisk har en E9 og en 745IA?? For meg så virker han som en liten drittunge som må skryte på seg ting for å sette seg selv i bedre lys.Derfor han rakker ned på andre.For han er en redd å usikker liten fjott. Er nok faren eller onkelen eller no sine biler. Han eier nok bare den uberstygge 123,n og den E30 det er bilde av. (hvis han er gammel nok til å kjøre bil da,noe jeg tviler på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kan bekrefte at BMW-745IA faktisk har en E9 og en 745IA?? For meg så virker han som en liten drittunge som må skryte på seg ting for å sette seg selv i bedre lys.Derfor han rakker ned på andre.For han er en redd å usikker liten fjott. Er nok faren eller onkelen eller no sine biler. Han eier nok bare den uberstygge 123,n og den E30 det er bilde av. (hvis han er gammel nok til å kjøre bil da,noe jeg tviler på)

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=120503&highlight=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kan bekrefte at BMW-745IA faktisk har en E9 og en 745IA?? For meg så virker han som en liten drittunge som må skryte på seg ting for å sette seg selv i bedre lys.Derfor han rakker ned på andre.For han er en redd å usikker liten fjott. Er nok faren eller onkelen eller no sine biler. Han eier nok bare den uberstygge 123,n og den E30 det er bilde av. (hvis han er gammel nok til å kjøre bil da,noe jeg tviler på)

jeg redd og usikker? hahah :lol: ! det var dagens, all ære til deg for den. Ikke alle som vil ha 316 vettu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du er oppegående nok til å ha en CSL, men fatter ikke hvordan du ikke kan være oppegående nok til å innse at uansett hvor fete biler du har, spiller det ingen rolle om du fremstår som en dust.

e9'n står og forfaller, den har sisteprioritet :lol: gidder ikke å gjøre noe med den når det ikke er diesel. Hadde vært en ide med m21d24 med de verste delene, men får sjå å det blir til.

Jeg har aldri sagt at jeg har fete biler, men Mercedes 123tdt er best, så jeg innrømmer at jeg liker den godt. Var en stund jeg ville selge alle bilene fordi jeg var dritlei, men når man er en del av bilene sine, så blir det litt som å selge levra si osv. Skal pusse opp en annen 123tdt jeg har stående også, så fort e30'n er klar.

Men nå er det ikke MEG tråden her handler om, tilbake on topic.

Ha en fortreffelig aften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at jeg har fete biler, men Mercedes 123tdt er best, så jeg innrømmer at jeg liker den godt. Var en stund jeg ville selge alle bilene fordi jeg var dritlei, men når man er en del av bilene sine, så blir det litt som å selge levra si osv. Skal pusse opp en annen 123tdt jeg har stående også, så fort e30'n er klar.

Jeg har absolutt sansen for Mercedes-Benz W123 serien, men dette er gamle biler nå og det er begrenset hvor interessant f.eks motoren i en 300 TD Turbodiesel er idag (iallefall i original stand) sammenlignet med mer moderne dieselmotorer.

Motoren i 300 TD Turbodiesel er en rekkesekser på 2998 cm3 og den yter 125 HK ved 4350 rpm og 250 Nm ved 2400 rpm. Bare for sammenligningens skyld så yter min 1951 cm3 store rekkefirer 115 HK ved 4000 rpm og 265 Nm mellom 1750 og 2500 rpm... og det er en skarve E46 318d fra 2003.

W123 300 TD Turbodiesel klarer 0-100 Km/t på 15 sekunder og topphastigheten er 165 Km/t. Min E46 318d klarer 0-100 Km/t på 10,7 sekunder og topphastigheten er 201 Km/t. En sammenligning av drivstofforbruket tror jeg vi gjør klokt i å hoppe over denne gangen. Utviklingen går utvilsomt fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at jeg har fete biler, men Mercedes 123tdt er best, så jeg innrømmer at jeg liker den godt. Var en stund jeg ville selge alle bilene fordi jeg var dritlei, men når man er en del av bilene sine, så blir det litt som å selge levra si osv. Skal pusse opp en annen 123tdt jeg har stående også, så fort e30'n er klar.

Jeg har absolutt sansen for Mercedes-Benz W123 serien, men dette er gamle biler nå og det er begrenset hvor interessant f.eks motoren i en 300 TD Turbodiesel er idag (iallefall i original stand) sammenlignet med mer moderne dieselmotorer.

Motoren i 300 TD Turbodiesel er en rekkesekser på 2998 cm3 og den yter 125 HK ved 4350 rpm og 250 Nm ved 2400 rpm. Bare for sammenligningens skyld så yter min 1951 cm3 store rekkefirer 115 HK ved 4000 rpm og 265 Nm mellom 1750 og 2500 rpm... og det er en skarve E46 318d.

W123 300 TD Turbodiesel klarer 0-100 Km/t på 15 sekunder og topphastigheten er 165 Km/t. Min E46 318d klarer 0-100 Km/t på 10,7 sekunder og topphastigheten er 201 Km/t. En sammenligning av drivstofforbruket tror jeg vi gjør klokt i å hoppe over denne gangen. Utviklingen går utvilsomt fremover.

E-klassen min med 200+/ca 400nm var ganske mye raskere enn din igjen, men det er ikke noe tøft. Sjela er bortevekk! Nettopp derfor jeg solgte den. :) Det er ikke sjel i nye biler, så enkelt og greit er det..men for all del..folk får kjøre hva dem vil for min del :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for å dra opp denne igjen, og si; HAHAHA!

Forstillinga er i hvertfall ferdig, man ser jo tydelig det på venstre fremhjulet om du stopper filmen da fronten lander. :)

Og... Forresten så er jeg i følge 745iA ikke bilintr. fordi jeg kjører Cooper S Works!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-klassen min med 200+/ca 400nm var ganske mye raskere enn din igjen, men det er ikke noe tøft. Sjela er bortevekk! Nettopp derfor jeg solgte den. :) Det er ikke sjel i nye biler, så enkelt og greit er det..men for all del..folk får kjøre hva dem vil for min del :wink:

Jeg kjøpte en ny Mercedes-Benz W124 230E med automatgear i 1990 og var svært tilfreds med den. Den gikk meget bra og hadde sjel i bøtter og spann. Jeg kikket imidlertid på databladet her om dagen og fikk et mindre sjokk. Selv med en bensinrekkefirer på hele 2298 cm3 ytet ikke motoren mer enn 132 HK ved 5100 rpm og 198 Nm ved 3500 rpm. Dette var relativt pene ytelser for en mellomstor motor i 1990, men bilens fartsressurser er foreldet idag. 0-100 Km/t på 11,2 sekunder skremmer ingen og det gjør heller ikke topphastigheten på 195 Km/t. Selv en E90 316i med en motor på kun 1599 cm3 har bedre ytelser enn dette. Utviklingen går utvilsom fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...